Otevře se v roce 2036 nový blok Dukovan? Je to reálné, soudí Jaroslav Míl, vládní zmocněnec pro jadernou energetiku
V roce 2036 by měl být podle premiéra Andreje Babiše spuštěn nový blok jaderné elektrárny Dukovany. Už teď stát jedná s uchazeči o jeho výstavbu. Je to reálný plán?
Podle ministra průmyslu, obchodu a dopravy Karla Havlíčka z hnutí ANO se nový jaderný blok v Dukovanech stavět bude. „Je to reálné tvrzení,“ soudí Jaroslav Míl, vládní zmocněnec pro jadernou energetiku.
Čtěte také
„Než jsme se rozhodli, že je skutečně nutné stavět jadernou elektrárnu, vyšli jsme z toho, že je třeba zvýšit účinnost výroby. Druhým bodem je, že Česko nebude exportní zemí, třetím bodem je, že výrazně zvýšíme výrobu v obnovitelných zdrojích,“ vypočítává.
„Když dáme tyto výpočty dohromady, stále zbývá výkon v rozmezí 700 až 1200 megawatt pro pásmovou dodávku, které není možné dovézt a které musíme postavit. A máme-li postavit bezemisní zdroj, zbývá jen jaderná elektrárna. Proto Dukovany,“ shrnuje.
„Dodavatelé se poučili“
Je ale zprovoznění nového bloku Dukovan za 16 let reálné? Zkušenosti ze zahraničí zatím ukazují, že spíše ne. Jaroslav Míl ale zůstává optimistou: „Naší výhodou je, že se všichni dodavatelé na projektech poučili a že budeme mít možnost získat kvalifikované lidi i pro stranu investora.“
Jak se ke stavbě nového bloku Dukovan postaví sousední Rakousko, Evropská unie a také další české vlády? A kdo by mohl být dodavatelem stavby? Poslechněte si celý rozhovor s Jaroslavem Mílem.
Související
-
Drábová: Stavba nového bloku Dukovan se stihnout dá. Jenže taky jsme bohatí a líní
Nový blok jaderné elektrárny Dukovany by měl být hotový v roce 2036. Do země by se poprvé mělo kopnout roku 2029. Je to reálné? Host: Dana Drábová.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.