Ředitelé mají mít možnost ocenit učitele, kteří dělají něco navíc, zdůrazňuje ministr Plaga

Školské odbory vyhlásily stávkou pohotovost, nedohodly se totiž s ministrem školství na růstu platů. Odbory chtějí od ledna přidat celých 10 procent plošně všem učitelům v základech jejich platů, ministr chce v základech přidat všem 2 250 Kč a zbytek dát na nenárokové odměny. Ustoupí nakonec ministr odborářům?

„Všichni učitelé si zaslouží navyšovat plat nejenom v roce 2020, ale i v letech následujících, o tom není sporu,“ ubezpečuje ve Dvaceti minutách Radiožurnálu ministr školství Robert Plaga.

Čtěte také

Zároveň dodává, že od ledna příštího roku by měl být balanc mezi tarifním navýšením a částkou, která směřuje do motivačních složek.

„Když se podívám, jaké procento dnes dostávají ve veřejné správě v ostatních sektorech pracovníci do odměn, tak je to téměř 25 procent. Ve školství je extrémní rovnost, a to procento je pouze 13,“ argumentuje s tím, že ředitelé by měli mít dostatečný objem prostředků na motivování těch učitelů, kteří udělají něco navíc a poskytují kvalitní výuku. 

Víceletá gymnázia?  

Nedávno se objevilo opět téma víceletých gymnázií a otázka, zda se nemají rušit, protože odvádějí studenty z hlavního vzdělávacího proudu, tedy z druhých stupňů základních škol.

„Podstatné je nejdříve zlepšit kvalitu výuky na druhém stupni základních škol, pak se můžeme bavit o tom, jestli dávají smysl kapacity osmiletých gymnázií,“ přibližuje.

Odvolává se také na šetření školské inspekce, podle které se kvalita výuky na druhém stupni základních škol ukazuje jako nedostatečná.

autoři: Tomáš Pancíř , prh
Spustit audio

    Mohlo by vás zajímat

    Nejposlouchanější

    Více z pořadu

    E-shop Českého rozhlasu

    Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

    Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

    jak_klara_obratila_na web.jpg

    Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

    Koupit

    Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.