Pavel Dobeš, odstupující ministr dopravy

Rozhovor s odstupujícím ministrem dopravy Pavlem Dobešem o tom, proč premiéru Nečasovi vadí nominace Roberta Vacka na jeho místo, jak se vyřeší spor o zvlněnou dálnici D47 s firmou Eurovia i jestli bude dálnice D1 včas opravena
Dobrý podvečer. Ministr dopravy Pavel Dobeš ze strany LIDEM končí ve vládě. Předsednictvo strany ho k tomu vyzvalo, ministr se rozhodl odejít třetího prosince, aby stihl kromě jiného připravit agendu k předání novému ministrovi. Důvodem výměny na Ministerstvu dopravy mají být i problémy s registrem motorových vozidel. Předsedkyně strany LIDEM Karolína Peake navrhla premiérovi jako kandidáta Roberta Vacka. Petr Nečas ho ale zatím nechce. Hostem Dvaceti minut Radiožurnálu je odstupující ministr dopravy Pavel Dobeš. Dobrý podvečer, vítám vás na Radiožurnálu.
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Dobrý podvečer.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Pane ministře, než jste se stal ministrem dopravy, znal jste se s Petrem Nečasem a ten měl dost referencí o vašich kvalitách?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Přiznám se, že jsem se s ním osobně neznal.
Jan POKORNÝ, moderátor:
A měl nějaké reference o vašich kvalitách?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Tak, já nevím jaké on měl reference o kvalitách, ale pravdou je, že jsme se vlastně osobně nikdy nesetkali předtím.
Jan POKORNÝ, moderátor:
On teď říká, že váš eventuální nástupce Robert Vacek ty reference nemá takové, že by ho premiér mohl jmenovat ministrem dopravy. Co si o tom myslíte?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Tak, je to samozřejmě jeho kompetence. Tady máme ústavní pořádek, který zcela jednoznačně říká, že jedna strana navrhuje samozřejmě skrze předsedkyni, na druhou stranu on má jako premiér plnou odpovědnost za všechny členy vlády a potom pokud rozhodne, odnáší nominaci na Hrad a pan prezident také potom tomu rozhoduje. To znamená, ten ústavní pořádek je tady platný.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Mohlo tady rozhodovat, že Petr Nečas to, co oznamuje, má problémy s tím, že Robert Vacek, jak říká Petr Nečas byl Bártovým bezpečnostním ředitelem?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Tak, dneska to bylo řečeno, popravdě řečeno, je to věc, která samozřejmě může mít své negativní dopady.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Vy jste tam ale Roberta Vacka měl také.
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Ano.
Jan POKORNÝ, moderátor:
A to byl problém?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Já jsem tam pana ředitele na úrovni bezpečnostního ředitele měl. Co se toho týče, tak já jsem to zmiňoval už před několika dny. Co se týká této nominace, já bych spíš viděl, že, ale to je samozřejmě v kompetenci předsednictva LIDEM, s ohledem na stojedničkovou koalici by bylo asi vhodnější, kdyby ty kterého z poslanců, aby se i stabilizovala vládní koalice, ale to je samozřejmě jenom můj osobní názor.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Takže to je vaše doporučení Karolíně Peake?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
To není doporučení, to je můj osobní názor.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Osobní názor v podobě doporučení, že by to tak bylo pro resort lepší?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Je to samozřejmě opravdu plně v jejich kompetenci a myslím si, že by to bylo pro stabilizaci a stabilitu vlády lepší, ano.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Vím, že mi řeknete, že se mám zeptat Karolíny Peake, ale co předsedkyně strany LIDEM sleduje touhle výměnou doopravdy?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Tak, já se přiznám, že to úplně přesně nevím, protože já jsem deklaroval už Poslanecké sněmovně a potom i na konferenci LIDEM liberálních demokratů, že pro mě problematika centrálního registru opravdu je problémem závažným. Je to samozřejmě jedna z mnoha věcí, které se na Ministerstvu dopravy v tuhle tu chvíli a za poslední rok a půl řešilo. Řada věcí se povedla. Nicméně, tento projekt, který byl dlouhodobě neřešený ze strany mých předchůdců, my jsme do toho nastoupili ... Pravdou je, že ty negativní ohlasy tady jsou. Já jsem deklaroval, že pokud se nepodaří zapojit základní registry na centrálním registru v průběhu prosince, tak vyhodím vlastní osobní odpovědnost. Teď trošku nerozumím, proč musí být ta výzva teď hned, nejlépe okamžitě.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Takže by jste, kdyby se nepovedlo vyřešit vyladit registr vozidel k dokonalosti, že by jste odstoupil sám?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Ale to já jsem deklaroval ještě předtím, než vůbec byla výzva předsednictva a dokonce samo předsednictvo na samotné konferenci, kde bylo zvoleno toto ode mě slyšelo v mém projevu.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Takže to, co jste deklaroval, by jste i udělal.
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Ano.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Jaké jsou vaše momentální vztahy s Karolínou Peake?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Tak, já stále pevně doufám, že jsou korektní a přátelské.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Zůstáváte dál členem strany LIDEM?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Tak, přiznám se, že po tom, co jsem se dozvěděl z její strany něco o zbabělém jednání, po tom, co na jednání jsem ani nebyl pozván, dostal jsem vlastně telefonický hovor, kde mi bylo ze strany paní předsedkyně sděleno, že vlastně je tady výzva ze strany předsednictva, abych odstoupil. Na druhé straně na tomto samém předsednictvu v průběhu vlastně úterního večera, byl přítomen Robert Vacek. Zdá se mi, že ta problematika je spíš, nebo ta otázka by měla mířit vůči předsednictvu, jestli vůbec má za takovýchto, za takovéto situace ochotu se mnou spolupracovat dál.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Premiér Petr Nečas vzal vaší rezignaci chystanou k třetímu prosinci zatím pouze na vědomí. Co to znamená?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Tak, to opravdu nevím. Já jsem s ní o tom mluvil, co se týká ...
Jan POKORNÝ, moderátor:
A co vám řekl?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Já jsem mu samozřejmě řekl, že rezignaci posílám, to znamená on tu informaci věděl a vzal ji na vědomí.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Nepřijal ji ale.
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Tak, to je samozřejmě věc, která funguje tak, že ministr předkládá návrh své rezignace a potom premiér odchází s touto rezignací nahoru, na Hrad a panu prezidentovi jí předkládá. Takhle to ústavní pořádek říká.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Je možné, při daném stavu věcí a při tom, že premiér nechce jmenovat nominanta strany LIDEM zatím ministrem dopravy, že by jste byl ve funkci déle, než třetího prosince?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
To v tuhle tu chvíli opravdu neumím říct.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Počkejte, to je za chvíli.
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Je to třetího prosince.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Vím. Dovedete si představit, že budete ve funkci i po třetím prosinci?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Já v tuhle tu chvíli můžu říct tu věc, že jsem předal rezignaci panu premiérovi a samozřejmě ve chvíli, kdy strana LIDEM bude mít nominanta a pan premiér ho přijme, tak samozřejmě prostě ten termín je platný.
Jan POKORNÝ, moderátor:
A když ne?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Jak, když ne?
Jan POKORNÝ, moderátor:
Když strana LIDEM nebude mít nominanta, třeba hrozí tím, že odejde z vlády?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Tak, to je potom otázka, jestli ta vláda vůbec bude.
Jan POKORNÝ, moderátor:
A váš odhad?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Já bych se v tuhle tu chvíli opravdu neodvážil odhadovat něco, co rozhodují lidé v předsednictvu a samozřejmě v diskusi s panem premiérem. To je na nich, na jejich vyjednávání. Jestli se nepletu, bude se scházet K9, jestli se nepletu, tak v příštím týdnu se bude scházet i předsednictvo strany, ty k tomu samozřejmě budou zaujímat stanoviska. Já si myslím, že komentovat situaci čtrnáct dní dopředu je velmi složité.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Velmi složité, ale někdy to také jde. Ptám se vás, ještě jednou, jestli opravdu ty důvody, které uvádí Karolína Peake k vašemu odvolání, považujete za správné, nebo za zástupné.
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Já se přiznám, že ten požadavek na okamžité odstoupení, to úplně nechápu, protože pokud je hlavním důvodem problematika centrálních registrů, tak se vracíme k tomu, co jsem říkal na začátku. Já už jsem deklaroval, že pokud se to nepodaří zapojit základní registr v průběhu prosince, sám rezignuji. Teďkon považuju trošku za zástupné říkat, je to problematika registru, odstup okamžitě. To považuju opravdu za ...
Jan POKORNÝ, moderátor:
A proto se musím znovu zeptat, co si myslíte, že za tím tedy opravdu je?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
A tak, já se přiznám, že jsem si za poslední dobu přečetl několik článků i ze strany paní předsedkyně, opravdu jim vůbec nerozumím a nechápu, protože tato debata, která je uváděna, nebo ty informace, které jsou uváděny v řadě těch jejich vyjádření, jsou zcela nepodložené a myslím si, že to je opravdu zástupný.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Dobře, znáte důvěrně prostředí strany LIDEM, která není úplně nejpočetnější. Je možná interpretace, že Karolína Peake chce nějakým způsobem posílit vliv téhle politické strany a třeba se snaží nějakým způsobem na základě nějaké taktiky získat i souhlas a patřičnou změnu k tomu, aby ustavila poslanecký klub.
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Tak, to si nejsem úplně jistý, jestli je toto správná cesta. Nicméně posilování jeho vlivu bezesporu ano, pokud se jedná o nominanta, který je v současné době jejím náměstkem, jestli se nepletu ještě před několika dny ani nebyl členem LIDEM, co se týká toho, té jeho přihlášky, myslím, že přišla před dvěma dny. To si myslím, že vypovídá o jistém, řekněme krocích, které by mohly vést jistě k lepší komunikaci a možná i k bližší spolupráci, jak paní vicepremiérky, tak pana ministra.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Posloucháte Dvacet minut Radiožurnálu. Hostem je ministr dopravy Pavel Dobeš. Říkáte, pane ministře, že odcházíte k třetímu prosinci. Je to i proto, že musíte vyřešit ten stále trvající spor mezi společností Eurovia kvůli problémů s dostavbou, výstavbou D47?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Je to i z toho důvodu. Já si myslím, že ty důvody jsem uváděl už před několika dny. Je to problematika týkající se státního rozpočtu a zejména kapitoly Ministerstva dopravy. Ještě před několika týdny tam byl propad mínus devatenácti miliard. Teď se ukazuje, že ten návrh rozpočtu by měl být výrazně pozitivnější vůči Ministerstvu dopravy. Pokud se tak v pondělí stane, tak samozřejmě budu velmi rád a ty data budeme potom probírat za Ministerstvo dopravy na úrovni vlády ve středu. Nicméně co se týče komunikace, nebo dálnice D47, tak to je opravdu dlouhodobé téma. My jsme řadu kroků učinili, pozvali jsme si německé experty, máme od nich analýzy, máme od nich i závěry. Tyto jsme samozřejmě podrobili i našemu zkoumání a v tuhle tu chvíli připravujeme žaloby a ten termín ...
Jan POKORNÝ, moderátor:
Už jste nějakou žalobu podali?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Ano, už jsme podali žaloby. Už se podaly žaloby na valorizace asi před čtrnácti dny. Asi před třemi týdny, nebo před měsícem byla podaná ještě před tím jedna žaloba.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Je to tedy tlak na společnost Eurovia, aby prodloužila tu záruku jejíž platnost má vypršet k poslednímu listopadu?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
To není o tlaku. Je to dlouhodobě známá věc. Já jsem jí deklaroval několikrát na mnoha veřejných prohlášeních. My opravdu chceme, aby to nebylo tak, že občané zaplatí znovu za komunikaci, která v tuhle tu chvíli neplní svůj účel a asi pravděpodobně není v té kvalitě, jakou si stát objednal. To je poměrně zřejmé.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Jaký vidíte prostor pro dohodu mezi Ministerstvem dopravy a společností Eurovia? Prodloužení záruky a pak tedy opravu těch přiznaných a nepřiznaných nedostatků?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Tak, já stále pevně doufám, že k tomu oba dva subjekty, jak Ředitelství silnic a dálnic, tak společnost Eurovia přistoupí. Popravdě řečeno, ta komunikace to potřebuje. Pokud ne, tak prostě se bude muset řešit tato problematika na úrovni žalob a potom samozřejmě u soudu a to jsme také deklarovali.
Jan POKORNÝ, moderátor:
A proč by tuhle činnost, nebo tuhle agendu neměl řešit už nový ministr dopravy s nějakým silnějším mandátem, pokud je to vůbec ještě možné?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Tak, popravdě řečeno, ta problematika je poměrně složitá. Je to několik měsíců dozadu. Je tam řada dokumentů. Nehledě na to, že tam samozřejmě může být i nějaká lhůta, kdy ministr by vlastně nebyl jmenován do funkce a v tu chvíli by i to vyjednávání bylo daleko složitější, protože v tu chvíli by ministerstvo bez ministra mělo daleko slabší pozici.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Hostem dnešních Dvaceti minut Radiožurnálu je ministr dopravy Pavel Dobeš. Další tématem, které bych s vámi rád probral, je samozřejmě modernizace dálnice D1. Její termín už se dvakrát odložil. Je to selhání Ministerstva dopravy a toho celého projektu?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
To bych určitě neříkal, že to je selhání Ministerstva dopravy. Je to problematika, která je opravdu velmi obsáhlá, zabývá se zejména takzvanými zvláštními obchodními podmínkami. To je vlastně asi ten největší /nesrozumitelné/ kámen. My jsme jednoznačně přislíbili, že modernizace D1 by měla začít v průběhu příštího roku . Podle všeho se tak také stane. Co se týče ...
Jan POKORNÝ, moderátor:
Promiňte, ale před chvíli jste hlásili dva termíny.
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Ano, to je pravda ...
Jan POKORNÝ, moderátor:
Proč by vám měl řidič věřit a teď se omlouvám, že mluvím za řidiče, že ten další termín bude splněný?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Protože v tuhle tu chvíli nejsou oficiální dotazy ze strany zhotovitelů tak, jak byly v minulosti a na to samozřejmě Ředitelství silnic a dálnic musí reagovat tak, jak nám samozřejmě ukládá zákon v zakázkách.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Vy jste muž, který se zabýval profesně projektovým řízením. Jak je možné, že se vymyslí projekt na modernizaci dálnice D1 a nepočítá se s tím, co se stalo.
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Tak, co se týče toho prvního vypsání výběrového řízení, tak tam bylo vlastně připraveno úkolově s ohledem na právě problematiku změny zákona veřejných zakázkách, vlastně to bylo před koncem března, začátkem dubna, což se týče těch zvláštních obchodních podmínek, tam jsme zejména chtěli reagovat na to, co popisuje jak Nejvyšší kontrolní úřad, tak ale také Evropský účetní dvůr a vlastně i ty audity, které teďkon skončily a na základě kterých jsme spustili novou certifikaci, nebo jinak řečeno také čerpání evropských prostředků, na kterých jsme pracovali rok a půl a ty závěry jsme zapracovali právě i do těch zvláštních obchodních podmínek tak, aby nedocházelo vlastně k výkyvu té spolupráce mezi zhotovitelem a investorem. To znamená, že jak už je to problematika změn během výstavby, nebo problematika vlastně týkající se více nákladů, aby se tam prostě odrážela jistá rovnováha mezi investorem a zhotovitelem, která bohužel v těch minulých projektech se ukázala jako nedostatečná, že více práv měl zhotovitel, než stát. Což také přineslo ty problémy, které nám Evropský účetní dvůr vyčítá.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Takže ten původní projekt nebyl domyšlený úplně do detailu?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Ten původní projekt bylo vlastně na pravidlech, které v minulosti byly platné a také, které přinesly ty problémy, které nám Evropský účetní dvůr a vůbec evropská komise vyčítala. A vzhledem k tomu, že se jedná vlastně o největší náhradní projekt, který chceme dát do operačního programu doprava, a který také má zajistit, aby jsme byli schopni pro Českou republiku dočerpat těch devět a půl miliardy, které jsou v té plošné korekci, tak to musí být podle těch pravidel a podle toho, co nám vyčítali v té zprávě.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Víte, jak to bývá v české politice, když odchází ministr z nějakého resortu, tak samozřejmě tam dochází k nějakému mírnému, nebo nemírnému personálnímu zemětřesení právě na postech lidí, kteří by měli odborně dohlížet na různé projekty. Co čekáte, že se stane na Ministerstvu dopravy po vašem odchodu?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Tak, to je první samozřejmě věc toho mého nástupce. Nicméně já bych tady touto cestou chtěl poděkovat pracovnímu týmu jak Ministerstva dopravy, tak podřízených organizací, oni udělali opravdu velký kus práce. Řada z nich jsou velmi dobří a renomovaní odborníci. Já si za nimi stojím a samozřejmě myslím si, že by byla velká chyba, kdyby došlo k nějakým razantním změnám na třeba všech postech, ať už je to řídících pracovníků, podřízených organizací, nebo i na Ministerstvu dopravy, ale je to samozřejmě v kompetenci ministra, který bude potom případně jmenován.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Takže by bylo spíš iluzorní, kdyby odcházející ministr dopravy garantoval veřejnosti, že ten termín začátku modernizace dálnice D1 tak, jak se o něm teď mluví, bude dodržen?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Myslím si, že to lze garantovat i s ohledem na to, že v tuhle tu chvíli tam běží ta čtyřiceti dvoudenní lhůta, která je i zákonem dána a ze strany zhotovitelů v tuto chvíli nejsou signály a ani nejsou oficiální informace o tom, že by podali oficiální dotaz, který by vlastně se žádal o další posunutí termínu. My jsme také zcela jasně na mnoha setkáních řekli, že by jsme opravdu velmi rádi stihli začátek stavební sezóny a předání staveniště tak, aby vlastně v těch jarních měsících v průběhu roku 2013 se začalo na těch čtyřech úsecích s modernizací .
Jan POKORNÝ, moderátor:
Hostem Dvaceti minut Radiožurnálu je odstupující ministr dopravy Pavel Dobeš. Pane ministře, byl jste krátce ve vysoké politice. Co jste se o ní dozvěděl?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Tak, já jsem za tu zkušenost velmi rád. Musím říct, že po tom, co jsem měl možnost vidět i celý průběhu, ať už je to na úrovni vlády, nebo ve sněmovně, tak to, co třeba veřejnost vnímá je jenom velmi málo toho, co opravdu člověk se musí naučit, aby v té politice mohl být, aby mohl vyjednávat.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Promiňte, trochu sarkasmu, možná je to tak lepší.
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Možná je to samozřejmě tak lepší, ale ono to není jenom vždycky o té negativní stránce. Ono také je třeba se naučit opravdu velkou řádku procesu, které je potřeba, aby člověk znal a byl schopen také určitým způsobem chránit ten resort a také si ten resort nějakým způsobem dostat do situace, kde bude schopen zajistit jednotlivé priority, ať už to jsou věci týkající se rozpočtu, ale také věci týkající se jednotlivých priorit na těch podřízených organizací, ať už to jsou na silnicích, železnicích, vodě, to jsou věci, které jsou opravdu velmi složité. A těch skupin, které člověk musí za tu dobu potkat, je opravdu celá řada.
Jan POKORNÝ, moderátor:
A co jste se dozvěděl, promiňte, že vám skáču do řeči, co jste se dozvěděl za tu krátkou dobu působení v české politice o stranické politice? Začal jste ve Věcech veřejných, pak jste přešel do strany LIDEM.
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Myslím si, že co se týče stranické organizace, tak ta jistá míra nezkušenosti a nedospělosti je přesně to, co zejména tyto dvě malé strany velmi tíží a je pravda, že pokud by procházely více komunální politikou, tak by ta cesta byla pro ně asi jednodušší, ale to víme teď.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Ale ony svým způsobem procházely komunální politikou. Z ní vzešly.
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
No, pravdou je, že ta míra, nebo ten počet těch lidí, kteří opravdu prošli reálně komunální politikou tam byl velmi malý a říkám, je to negativní nejenom pro jednotlivé lidi v té straně, ale samozřejmě i pro mě. Já to neberu tak, že teďkon to vztahuji jenom na tu skupinu, která zůstala buď ve Věcech veřejných, nebo v LIDEM. Je to prostě otázka opravdu nás všech a je to věc, která je určitým negativním faktorem.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Dokážete se normálně bavit s Vítem Bártou?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Tak, přiznám se, že ho ve sněmovně zdravím, on mě ne.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Byl jste ve dvou politických stranách, do třetice všeho dobrého?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Já si myslím, že v tuhle tu chvíli je jednoznačné, že je třeba dokončit práci na Ministerstvu dopravy o tomhle tom jsem ještě neuvažoval.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Připadá to v úvahu?
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Neuvažoval jsem o tom, takže opravdu v tuto chvíli nevím .
Jan POKORNÝ, moderátor:
Někteří představitelé strany LIDEM vám vyčítají, řekněme přílišnou blízkost s Občanskou demokratickou stranou.
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Já v tuhle tu chvíli na tohle to neumím odpovědět nijak jinak, než že neuvažuji o nějakém rychlém vstupu nebo nějaké spolupráce v tomto ohledu.
Jan POKORNÝ, moderátor:
Hostem dnešních Dvaceti minut Radiožurnálu byl ministr dopravy Pavel Dobeš. Hezký zbytek večera. Na shledanou.
Pavel DOBEŠ, odstupující ministr dopravy /LIDEM/:
Já vám také děkuji, hezký zbytek večera, na shledanou.
Autorizovaným dodavatelem doslovných elektronických přepisů pořadů Českého rozhlasu je společnost NEWTON Media, s.r.o. Texty neprocházejí korekturou. Zvukové záznamy Ozvěn dne i dalších zpravodajských a publicistických pořadů Radiožurnálu si můžete poslechnou v Rádiu na přání.
Tento rozhovor musel být z časových důvodů předtočen. Tentokrát tedy bohužel není možné odpovídat na dotazy zaslané během vysílání. Děkujeme za pochopení.
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor


Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Bitcoinový dar nemělo ministerstvo přijímat. Úřad nepostupoval náležitou obezřetností, potvrdil audit
-
Hackeři napadli weby policie, ministerstva vnitra a dalších úřadů. Msta za operaci Eastwood, napsali
-
Sparta odvrátila blamáž, v odvetě rozstřílela Aktobe 4:0. V dalším kole narazí na soupeře z Arménie
-
Tureček: Izrael desítky let odmítá vznik Státu Palestina. Nejde mu jen o bezpečí, ale i o expanzi