Animátoři. Radiožurnál představuje hvězdy současné animace
Přehrát celý seriál (7 z 7 dílů)
1. díl: Animace je dnes otevřená všemu, nemusí mít přesné sdělení, říká tvůrce Krysaře Barta
2. díl: Pavel Koutský: V animaci máte všechny druhy umění dohromady, říká tvůrce seriálu Dějiny udatného českého národa
3. díl: Aurel Klimt: Pojar říkal, že animátoři musí být notoričtí optimisté. Kdyby si připustili, jak to bude trvat dlouho, ani by se do toho nepouštěli
4. díl: Michal Žabka: Dostal do filmu Čtyřlístek, teď chystá podle komiksů seriál o Rychlých šípech
5. díl: Jan Bubeníček: Po úspěchu filmu Myši patří do nebe chystá svérázný zeleninový western
6. díl: Studenti se nechají ovlivňovat tím, co počítač umí, říká Barta. Kam se posouvá česká animace?
7. díl: Krátký animovaný film Jana Sasky vtipně glosuje českou náturu
Dějiny udatného českého národa, Krysař, Fimfárum, Autopohádky nebo Myši patří do nebe. Většině Čechů se u každého z těchto filmových titulů vybaví nezaměnitelný výtvarný rukopis jejich tvůrců. Oni sami však většinou zůstávají v pozadí, přestože se dá bez nadsázky říct, že patří mezi světovou špičku. V novém seriálu Radiožurnálu vám proto naši reportéři poodkryjí, kdo jsou a především jak tvoří nejlepší čeští animátoři. Nové díly uslyšíte od pondělí do neděle v 8:50.
Tvorbě nejlepších tuzemských animátorů se věnuje výstava Světy české animace. V pražské Holešovické tržnici ji můžete navštívit až do 3. července.
Související
-
Mistryně animovaného plátna. Seriál Radiožurnálu představuje výtvarnice oceňované u nás i ve světě
Jejich jména možná neznáte, jejich tvorbu už jste ale nejspíš zaznamenali. Kdo jsou dámy, které šíří slávu české animátorské školy v 21. století? Každý den vždy v 8:50.
-
První filmový Hobit vypadal jako Mach a Šebestová, usmívá se kurátor výstavy Světy české animace
Nejenže stál u zrodu pražské animace, výtvarník Jiří Trnka se podílel i na přípravě vůbec první filmové adaptace Hobita. Proč jej v projektu nakonec nahradil Adolf Born?
-
Táta si našel druhou ženu, aby mohl mít syna. Neodpustila jsem mu, říká režisérka filmu Milý tati
„Snažím se odbourat pověst animovaného filmu jako formy pro děti,“ říká o své tvorbě Diana Cam Van Nguyen. Proč se rozhodla zpracovat vlastní trauma do filmu Milý tati?