21 kilometrů dálnic v příštím roce? Stavba dálnice není rodinný domek, vysvětluje Martin Kolovratník z hnutí ANO

Příští rok chce stát otevřít 21 kilometrů nových dálnic. To je o třetinu méně než v letošním roce. Je to dobrá vizitka vlády? „Není to žádná sláva,“ shrnuje v rozhovoru s Tomášem Pancířem Martin Kolovratník z hnutí ANO, předseda sněmovního podvýboru pro dopravu. 

„Kdyby šlo o 100 kilometrů dálnic ročně, bylo by tempo mnohem uspokojivější. Není to ale vina mých kolegů, proces přípravy každého kilometru dálnice zkrátka zabere čas. Není to rodinný domek,“ vysvětluje.

Čtěte také

Urychlit stavbu nových dálnic teď má novela takzvaného liniového zákona, kterou v pondělí schválila vláda. „V dnešní době je průměrná délka přípravy stavby deset až dvanáct let, u staveb, které letos začínají, jsme na devíti letech. A pokud bude tato novela schválena, tak se dostaneme na šest let,“ počítá Martin Kolovratník.

Rychlost, nebo kvalita?

Na novele, která má zjednodušit povolování liniových staveb, vláda pracovala s pracovníky ŘSD, právníky i se železničáři. Například předsedkyně výboru pro životní prostředí z Pirátské strany ale prohlásila, že zrychlení řízení bude na úkor kvality.

„To je naprosto lichá poznámka,“ brání se Martin Kolovratník. „Tento zákon navazuje na zákon stavební, zrychluje jen určité lhůty pro určité stavby. Nehrozí, že by najednou byly předkládány nekvalitní projekty.“

Bude mít stát na dopravní stavby dost peněz? A kdy se u nás dočkáme skutečně vysokorychlostní železnice? Poslechněte si celý rozhovor.

autoři: Tomáš Pancíř , prh
Spustit audio