Vilém Rubeš: Vánoce jsou v reklamní branži jedním z vrcholů sezóny

13. prosinec 2013

Přemýšleli jste někdy o tom, jak by vypadal svět bez reklamy? „Většině lidem by se zřejmě ulevilo, rozhodně by to však nebyli výrobci,“ soudí reklamní expert Vilém Rubeš v rozhovoru s Lucií Výbornou. „Mimochodem, průměrný Pražan se denně potká přibližně s třemi tisíci reklamních sdělení. Vědomě z nich zpracujeme pouze kolem 2,5 procenta.“

Vánoce, to dnes nejsou pouze svátky klidu a pohody, ale i přeplněných obchodních center a všudypřítomných reklam. „Vánoce jsou v reklamní branži jedním z vrcholů sezóny,“ podotýká konzultant v oblasti reklamy Vilém Rubeš. „Pro nás už je však nyní popravdě po Vánocích, my už jsme u Velikonoc,“ usmívá se.

Existuje-li podle něj vánoční klišé, kterému se v reklamě všichni snaží vyhnout, pak prý jde bezpochyby o rolničky. „Tři roky jsem dokonce dělal soutěž o láhev vína pro toho, kdo prokáže, že jako první slyšel rolničky. Když jsme se dostali na 12. září, raději jsme soutěž zrušili, protože jsme se báli, abychom se nedostali do srpna.“

Čtěte také

Rolničkami to však nekončí. „Hitem“ každých Vánoc je i santaclausovská tematika. „V Coca-Cole prý dokonce mají člověka, který se má starat o kulturní a lidské vhledy – nakonec to vždycky skončí tak, že přijede jako Santa Claus. Kdyby aspoň na saních, ale vždy je to aspoň s celým kamiónem.“

Marketingový expert Vilém Rubeš

K českým Vánocům na televizních obrazovkách v posledních letech patří i oblíbená reklama, v níž malé děvčátko po setkání s divočákem hlásí „ne, ne, já nemusím, já už ho vidím“. „U podobných reklam mluvíme o takzvaném syndromu Mrazík. Nefungují už dávno jako reklamy, lidé je však každé Vánoce chtějí vidět…“

Audio záznam rozhovoru si můžete poslechnout kliknutím na odkaz přímo v tomto článku a také v iRadiu.

autor: als
Spustit audio