V českém automobilovém průmyslu zatím propouštění nehrozí, ujišťuje člen představenstva Škody Auto Bohdan Wojnar
Automobilky v Evropě chystají kvůli pandemii hromadné propouštění, například Audi chce do několika let zrušit desetitisíce pracovních míst. O práci přijdou až tisíce lidí. Mělo by se bát i Česko?
„Pracovní síla je to nejcennější, neměli bychom se jí zbavovat tak snadno. Každý rozumný podnikatel by si ji měl zatím ponechat,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva Škoda Auto a prezident Sdružení automobilového průmyslu ČR.
Čtěte také
Případnému propouštění proto zatím říká „ne“. „Samozřejmě se obrací každá koruna, cíl je ale tomu zamezit a udržet kmenové zaměstnance na palubě,“ zdůrazňuje v rozhovoru Vladimírem Krocem.
Návrat na předkrizovou úroveň?
Za propouštění v evropských automobilech ovšem nemůže pouze koronavirus. Někteří výrobci avizovali propouštění už na začátku prosince. „V České republice to ale neplatí, první dva měsíce roku ukázaly, že výrobci jsou tu v dobré formě. A nyní se čísla postupně vracejí na předkrizovou úroveň.“
Analytici odhadují, že celosvětový propad automobilového průmyslu letos bude činit 20 %. Například výroba aut v Německu bude letos nejnižší od roku 1984. „Výroba v Česku za květen je na úrovni 50 %, v červnu už je tam ale opět náznak zlepšení a postupného návratu do formy.“
Celý rozhovor si můžete kdykoliv poslechnout ze záznamu.
Související
-
Bohdan Wojnar: Automobilový průmysl narazil na strop. Ale recese nehrozí
V automobilovém průmyslu se v porovnání s Evropou Česko nemá za co stydět, říká Bohdan Wojnar.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka