Nová auta podraží kvůli emisní normě, nikoliv kvůli odstávce automobilek, konstatuje Špicar
Krize v automobilovém průmyslu kvůli nedostatku součástek by snad mohla brzy skončit. Čeští výrobci se po období odstávek vrací k běžné produkci. Zastavení výroby ale napáchalo obrovské škody. Co všechno propad v zisku ovlivní? „Ztráta se projeví u kapitálově slabších a menších subdodavatelů, odstávka bude znamenat velký problém pro tržby finálních výrobců,“ říká viceprezident Svazu průmyslu a dopravy Radek Špicar. Mohly by kvůli odstávce nová auta zdražit?
Související
-
Josef Bernard: Stát musí přijít s pobídkami, aby města stavěla nabíjecí stanice pro elektromobily
Kdy se definitivně rozloučíme s auty se spalovacími motory? Jak zpřísnění klimatických cílů vyhlášené Evropskou komisí ovlivní automobilový průmysl?
-
Klima proměňuje autoprůmysl. Přechod na elektromobily znamená zánik statisíců pracovních míst
V souvislosti s klimatickou změnou výrazně klesá zájem o dieselové motory a automobilky po celém světě přechází na výrobu elektromobilů. Jaký bude dopad na pracovní trh?
-
Není hybrid jako hybrid. Jaké možnosti současný trh nabízí?
Češi přicházejí na chuť hybridním autům. Jak ale vlastně taková auta fungují?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka