Konec falešných slev či upravených recenzí. Pro obchodníky se nově zavádějí přísnější pravidla

6. leden 2023

Od pátku je účinná novela zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku, která zpřísňuje pravidla pro slevové akce. „Sleva musí vycházet z nejnižší ceny za posledních 30 dní. Odpadne třeba, že před Black Friday na týden zdraží zboží a pak vrátí původní cenu a udělají z toho suprovou slevu, ale ve finále zboží stojí stejně jako předtím,“ vysvětluje Jiří Fröhlich z České obchodní inspekce.

Čtěte také

Nově už by taky nemělo být možné uzavírat smlouvy se spotřebiteli výhradně po telefonu. „Spotřebitel by měl dostat v písemné podobě informaci o tom, s čím souhlasil, co je dohoda mezi prodejcem a jím, co za službu nebo za zboží zakupuje. Dopadá to i na telefonické nabídky, kdy by měl spotřebitel dostat informaci především v písemné podobě a musí ji následně odsouhlasit,“ zdůrazňuje Jiří Fröhlich.

Změny se dotknou také recenzí. Kdo chce například na svém webu uvádět recenze uživatelů, musí transparentně vysvětlit, jakým způsobem je ověřuje, případně informovat jasně a srozumitelně spotřebitele o skutečnosti, že recenze nejsou ověřené.

Poslechněte si celý rozhovor. Text novely si můžete přečíst zde.

autoři: Petr Král , vma | zdroj: Česká obchodní inspekce
Spustit audio

Související