Jaromír Šofr kritizuje digitalizaci filmů: Z Rozmarného léta se stal horor

Skupina českých filmařů kritizuje Národní filmový archiv kvůli údajně nekvalitní digitalizaci českých filmů. Podporuje je také známý kameraman Jaromír Šofr.

„Nyní jsme ve stavu, kdy obě strany čekají, kdo udělá vstřícný krok,“ komentuje spor filmařů a Národního filmového archivu Jaromír Šofr v rozhovoru s moderátorkou Karolínou Koubovou.

Podle jeho slov mají za sebou filmaři tři roky práce na vývoji metodiky digitalizování. „V Evropě byla skvěle přijata. V Česku ale nic, tvrdý odpor,“ konstatuje.

„Nastoupili jsme cestu za narovnání poměru tak, aby digitalizace nepoškodila český film,“ dodává k tomu Jaromír Šofr s tím, že některé digitalizované snímky spadly do oblasti prefabrikátu.

Autentičnost snímku ovšem nevzniká náhodou. „Film nemá originál. Kdyby se neobjevila digitalizace, mohli bychom se rozloučit se vším, co jsme kdy udělali,“ upozorňuje s tím, že je třeba hlídat kvalitu.

Celý rozhovor si kdykoliv poslechněte v našem iRadiu nebo kliknutím na odkaz přímo v tomto článku.

autoři: šše , kko
Spustit audio