Čestmír Kopecký

29. červenec 2009

"Nedělám nic jiného, než to, co mě baví a co bych sám chtěl vidět jako divák," říká host čtvrtečního Dopoledního Radiožurnálu, filmový a televizní producent Čestmír Kopecký. Po odchodu z České televize založil vlastní produkční společnost a věnuje se realizaci vlastních filmových projektů. Lucie Výborná se jej ptala na jeho současné i nedávné projekty nebo na to, proč už v českých televizích není prostor pro pořady jako byla úspěšná Česká soda. V pátek 31. července bude hostem Tomáš Ječný, spolumajitel největší v Česku postavené jachty Panta Rhei.

"Měl jsem pocit, že mám diář plný nadosmrti a že si teď chci ty věci užít. Točil jsem toho moc, tak jsem si říkal, že budu točit jen jednu věc za delší dobu a budu to dělat v klidu, budu na natáčení a užiju si to," vysvětluje Čestmír Kopecký důvody, proč opustil práci vytíženého televizního dramaturga a producenta a rozhodl se působit jako nezávislý filmový producent.

Rok ďábla, Nuda v Brně, Hrubeš a Mareš jsou kamarádi do deště nebo nejlepší film roku 2008 Karamazovi, to jsou jen některé projekty jeho produkční společnosti První veřejnoprávní. Úspěšné jsou ale i dokumentární cykly Bigbít, Samizdat nebo Zlatá šedesátá. Jak si Čestmír Kopecký vlastně vybírá projekty?

"Velmi často ty věci sám iniciuju, takže to není vždycky tak jednostranné, že někdo s něčím přijde. Velmi často přijdu naopak já za někým a prosím ho, jestli by se do toho nepustil," říká k tomu Čestmír Kopecký.

"Když ale někdo přijde, tak to musí být myšlenka, která mne vzrušuje, která je moje, je to můj problém. A když si myslím, že se ta věc musí změnit, že je třeba s tím něco udělat," popisuje filmový a televizní producent způsob, jakým se rodí úspěšné filmy z jeho produkční dílny.

A jaké plány má Čestmír Kopecký do budoucna? Jak říká, jeho snem je vyprodukovat film, který by existoval pouze v jediné kopii a po stu promítání by nenávratně zmizel.

"Po divadle taky vlastně nic nezbude. Ta jedinečnost je úžasná a mě přijde, že je dneska docela dobré mít nějaké originální svoje vlastní zážitky," vysvětluje tento svůj neobvyklý producentský záměr Čestmír Kopecký. To, co je na filmu doopravdy podstatné, si totiž podle jeho slov odnášejí diváci s sebou z kina domů.

Jak vznikal jedinečný dokumentární cyklus Zlatá šedesátá nebo úspěšná satira Česká soda? Jaké projekty by ještě rád uskutečnil? Jak se dívá na současnou televizní a filmovou produkci a co mu v ní chybí? Čestmír Kopecký odpověděl také na tyto otázky a vy si jeho odpovědi můžete poslechnout v záznamu celého rozhovoru.

Po 11. hodině odpovídal Čestmír Kopecký na otázky posluchačů také v on-line rozhovoru.

Záznam celého rozhovoru s Čestmírem Kopeckým i s dalšími Hosty Radiožurnálu si můžete poslechnout v Rádiu na přání.

autor: and
Spustit audio