Reálné sporty se překlápějí do online soutěží. Zájem mají i sázkové kanceláře

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Turnaj v počítačových hrách (ilustrační snímek)

Pandemie nového typu koronaviru zastavila prakticky všechny sportovní soutěže po celém světě kromě e-sportu. Pro fanoušky ale zůstala možnost v podobě světa počítačových her. Ty jsou teď ještě populárnější

„Na našich online kanálech pozorujeme zvýšený počet návštěvníků. Všichni jsou doma a e-sport je jediný, který se dá hrát. Už se ho chytají i velká média, pořádají se virtuální soutěže, reálné sporty se překlápějí do online soutěží,“ popisuje předseda České asociace e-sportu Lukáš Pleskot, jak pandemie koronaviru pomohla světu počítačových her. 

„E-sport propagují i slavné sportovní osobnosti, které nemohou hrát. Spousta fotbalových hráčů, tenistů, hokejistů, cyklisti... Hráli už předtím, jen to nebylo tak vidět,“ říká ředitel e-sportové organizace Entropiq Ondřej Drebota.

Podle Petra Andrýska, který je hlavním investorem týmu Brute, můžou být počítačové hry pro sportovce také možností, jak získat další fanoušky: „Poptávka diváků se zvýšila. Jeden z mých projektů se zabývá real term analytikou e-sportovních závodů a ten zaznamenal obrovský nárůst poptávky ze strany mnoha světových sázkových společností po jejich službách, aby mohly vypisovat kurzy na e-sporty,“ vysvětluje Andrýsek, proč o souboje ve virtuálním prostředí mají větší zájem také sázkové kanceláře.

„E-sport je z více než šedesáti procent financován ze sponzorských peněz a to jsou zdroje, které v době krize přicházejí jako první ke škrtům,“ připomíná zakladatel týmu eSuba Ladislav Dyntar, že pandemie nového typu koronaviru přináší do světa e-sportu i negativa.

Spustit audio
autoři: Tomáš Petr ,

Související