Pomocí dat a AI dostáváme finance tam, kam banka nedosáhne, vysvětluje ředitel startupu Lemonero

27. srpen 2020

Start-up Lemonero pomáhá e-shopům získávat růstový kapitál, ať už peníze potřebují na skladové zásoby, expanzi nebo třeba marketing. Představujeme další z projektů nominovaných v letošním ročníku soutěže Vodafone Nápad roku.

„Naše platforma umí unikátním způsobem vyhodnotit malé a střední e-shopy a určit, zda jsou schopny v horizontu následujících měsíců získat a splácet provozní financování. Dostáváme tak finance tam, kam standardní banka nedosáhne,“ vysvětluje výkonný ředitel Lemonera Jan Laštůvka.

Čtěte také

„Chceme, aby toto klíčové odvětví ekonomiky mohlo nerušeně růst,“ dodává. „Koronakrize na naše odvětví měla významný vliv, růst e-shopů je dvojnásobný. Změnila ale vnitřní strukturu celého odvětví, například e-shopy a outdoorovým vybavením nebo šperky a hodinkami utrpěly škody.“

Úspěch Lemonera podle Jana Laštůvky spočívá v tom, že je schopno přesně predikovat trendy budoucího vývoje. K tomu využívá znalost algoritmů a umělou inteligenci. „Naše modely jsou postaveny na datové analytice. To je velmi unikátní, například banky pracují úplně s jinými daty,“ upozorňuje ředitel start-upu. 

Díky budoucím predikcím jsme schopni dostat peníze i do e-shopu, který by na ně jinak nedosáhl.
Jan Laštůvka

Díky unikátnímu principu, který Lemonero využívá, je právě Lemonero jedním z deseti finalistů ankety Vodafone Nápad roku.

autoři: Petr Král , als
Spustit audio

Související