Händelův Mesiáš dodal našemu posluchači odvahu do posledních dnů života, popisuje sílu barokní hudby dirigent Václav Luks
Barokní hudba kombinuje přístupnost a vysokou uměleckou ambici, to je ideální podoba uměleckého sdělení, vysvětluje Václav Luks, zakladatel a dirigent pražského barokního orchestru Collegium 1704. Jan Dismas Zelenka skládal nesmírně moderní a emocionální hudbu. Kdekoli jsme ho hráli, jeho hudba posluchače strhla. Velkým překvapením byl mnohovrstevnatý odkaz Josefa Myslivečka. Chystaný film Petra Václava Il Boemo ukáže, jak se jeho hudební řeč vyvíjela, těší se dirigent.
Související
-
Tanec, sny a reflexe baroka. Tvůrci opery Žízeň se těší na premiéru ve Vídni
Vídeňské divadlo Tanzquartier uvede performativní operu o šesti dějstvích Žízeň. O projektu mluví skladatel Robert Jíša a tanečnice Linda Samaraweerová.
-
V kostýmu s parukou a při svíčkách. Tvůrci přibližují natáčení filmu o barokním skladateli Myslivečkovi
Přátelil se s Mozartem a patřil k nejlepším skladatelům své doby. Teď o Josefu Myslivečkovi vzniká film. Natáčí ho režisér Petr Václav společně s pražským hudebním tělesem Collegium 1704.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka