Eva Zaoralová ve Dvaceti minutách Radiožurnálu

Jaký je 50. ročník filmového festivalu v Karlových Varech? Které filmy mají šanci získat Křišťálový globus? A jaká je kniha o historii festivalu? I na to se budeme ptát. Eva Zaoralová, dlouholetá umělecká ředitelka festivalu v Karlových Varech, v současné době umělecká poradkyně festivalu, je tady v našem studiu na kolonádě, hostem Dvaceti minut Radiožurnálu.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Zdravím vás, dobrý den.

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
Dobrý den.

Čtěte také

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
My, než se dostaneme k tomu samotnému hodnocení filmového festivalu tady v Karlových Varech, tak začneme jednou smutnou aktualitou, kterou jsme slyšeli před malou chvílí ve zprávách. V Káhiře dnes zemřel legendární egyptský herec Omar Sharif, kterému bylo 83 let. Jak dalece vás tato zpráva zasáhla?

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
No tak zasáhne mě vždycky zpráva, když zemře někdo, koho člověk má v povědomí jako ikonu určitou a on určité době takovou ikonou filmovou byl Omar Sharif. Byl taky krasavec úžasný, takže ho tehdy někdy ještě v 60. letech velice zbožňovaly ženy. Možná, že by ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Vy také?

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
... za ním běhaly tak, jako běhaly včera za tím krasavcem z Padesáti odstínů šedi.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Jamiem Dornanem. Vy jste také ji obdivovala třeba v těch 60. letech?

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
Ne. Já jsem takovej skeptik, já prostě jsem nikdy neobdivovala, obdivovala jsem ano, ale vždycky spíš pro určitý výkon, pro výkon v určitém filmu nebo tehdy, když se šílelo okolo Beatles, no tak jsem opravdu ráda měla tu muziku, ale když jsem pak viděla Perný den a viděla jsem ty ječící fanynky, tak mě to vždycky bylo trošku divný.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Z filmů Omara Sharifa zmiňme Lawrence z Arábie nebo Doktor Živago. To jsou filmy, které jste měla ráda?

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
No tak v dobách, kdy jsem já byla mladá, tak se tyhle filmy u nás nehrály. Takže pro nás starší generace, tedy generace Omara Sharifa, to jsou vlastně filmy klasické, které patří k historii filmu a ty opravdu, tyhle ty patří zejména Lawrence z Arábie, ale jak říkáte, také Doktor Živago Davida Leana.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Měla jste možnost se s Omarem Sharifem někdy potkat?

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
Ne, neměla.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Nezvali jste jej někdy třeba do Karlových Varů? Nepřišla někdy tato myšlenka?

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
Já mám dojem, že jsme jednou se o to nějak jako v začátcích koncem 90. let a začátkem druhého tisíciletí nějak jako byl takový pokus o to, ale nedošlo to příliš daleko. Ne, nikdo nad tím nedělal jaksi příliš velký nátlak, že bychom za každou cenu ho pokusili získat.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Eva Zaoralová, umělecká poradkyně karlovarského festivalu je ve Dvaceti minutách Radiožurnálu. Tak před námi je ještě jeden den festivalu. Jaký je vlastně podle vás 50. jubilejní ročník, jaký máte dojem?

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
Tak já musím říct, že tedy jak z hlediska organizačního a jak z hlediska návštěvnosti, tak z hlediska filmového, tedy z těch filmů, které jsou na programu, a zejména filmů v soutěži bych ho hodnotila docela vysoko, protože ohlas těch filmů že je výborný v sálech, to koneckonců už je řadu let takhle, ale myslí, i když mluvíte se zahraničními kritiky, tak říkají klobouk dolů.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Ta návštěvnost, u té se můžeme zastavit, protože se říká, že asi bude rekordní. Také máte pocit, že potkáváte víc lidí než třeba v těch posledních ročnících?

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
No tak já nevím určitě, protože samozřejmě já tady ani v té funkci umělecké poradkyně nechodím tak často do kina, abych viděla, zda je narváno, tak jako třeba dneska na film Paola Sorrentina bylo už předem narváno. Ale i na další filmy, včera například, předevčírem jsem uváděla film, který vlastně není žádný úžasně efektní a uváděla jsem ho proto, že přijel zástupce Locarna, festivala v Locarnu, a poněvadž a vlastně ho, jsme ho uváděli proto, že mezi Locarnem a Karlovými Vary letos bylo také 50 let existence jejich tedy partnerství. A teď mě dneska zastavilo několik lidí a říkalo, jak úžasný film to byl. On se jmenuje Polibek Tosky a je to dokument Daniela Schmida o takzvané kázavé /nesrozumitelné/, což je dům pro seniory z oboru pěveckého, který založil skutečně Giovanni Verdi na konci 19. století. A velice otrlí muži mně říkali, že měli slzy v očích, když ten film se na něj dívali.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Takže i to je film, který třeba vás letos ve Varech nejvíc bavil? Řekla byste to takhle?

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
No to nemohu říct, to nemohu říct. Tak já jsem samozřejmě pořád ten obdivovatel filmu Mládí Sorrentinova, ale i dalších filmů. A musím říct, že včera se mně například strašně líbil film Bob a stromy, který jsem v Praze neviděla, protože jsem nějak, patrně jsem byla zrovna pryč, ale hlavně byl jenom na video, ne na video, tedy na DVD a anglicky pochopitelně. A já měla strach, že ta angličtina z Massachusetts nebude zrovna ta, které já jsem schopna rozumět.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
A rozuměla?

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
Ne. Samozřejmě, že jsem nerozuměla, samozřejmě moje jazyky nejsou angličtina. Já angličtině rozumím, když ji vyslovujou klasicky ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Vy umíte italsky a francouzsky.

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
... v Shakespearových dramatech angličtí herci, ale tady, to bych byla nerozuměla opravdu. Když tak bych byla rozuměla pouze těm nadávkám, které nejsou zdaleka tak květnaté jako v češtině, což bylo vidět v těch, na těch titulkách, pro, pro jistý, jisté sloveso, které je současně podstatné jméno a začíná F, tak v češtině je strašná spousta odstínů.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Dno nepochybně. Je před 22. hodinou, takže si ta slova necháme ještě pro sebe. Zajímalo by mě, jak se vám líbí německý film Heil? Ptám se na něj záměrně, ono se totiž o něm hodně mluví, že to je favorit na hlavní cenu. Myslíte si to také?

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
No, tak já musím říct, že mně se ten film líbil, jistě je to ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Satira.

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
... veliká, velice trefná satira na neonacismus, ale je zajímavé, že v Německu se nelíbí, to ale bývá někdy ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Protože to je zásah do toho, jak se chová německá společnost, tak možná právě proto, že třeba neunesli tu kritiku. Těžko říct.

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
No, no, možná, a hlavně se mně daleko víc líbil ten film Křížova cesta, který jsme hráli loni toho Daniela Brüggemanna a to je opravdu velice závažný film. Tohle je trošičku taková, taková hříčka, ale velice vtipná a dobře udělaná.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Pojďme k domácím filmům, které jsou v hlavní soutěži. Domácí péče.

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
Ano.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
To je český snímek. Také o něm se mluví jako o jednom z favoritů. Má šanci?

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
Tak určitě má šanci u publika, protože je to velice pocitový film, skutečně velmi hovoří i citech nebo tedy vlastně vede člověka k tomu, že uvažuje o citech a nevím, jak se k tomu zachová porota, ale myslím, že i ten se, i ten se porotě líbil.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Jenom připomínám, že to je film režiséra a scénáristy Slávka Horáka, a že když měl premiéru, tak 1500 diváků shlédlo tu premiéru tady v Karlových Varech a na konci následovalo několikaminutové standing ovation. Takže možná i z toho vlastně vznikl ten dojem, že by to mohl být jeden z favoritů. Film Kobry a užovky režiséra Jana Prušinovského je další vlastně český snímek, který je v hlavní soutěži, který také vlastně bojuje o Křišťálový globus. Ten už je v kinech, v českých kinech od jara, takže už jej možná i někdo, kdo nás teď poslouchá, měl možnost vidět. Je to silný příběh pro vás, příběh dvou bratrů?

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
Je, určitě, určitě. Pro mě je to opravdu jeden z nejsilnějších českých filmů poslední doby. No a samozřejmě tomu velice přispívají výkony herecké Kryštofa Hádka a Matěje Hádka, ale myslím, že i ten film je velice dobře vystavěný a velmi nápaditě režírovaný.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Takže nelitujete, že jste právě tyto dva české filmy poslali do hlavní soutěže?

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
No to určitě nelituju.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Byl to těžký výběr, vlastně které filmy z Česka zařadit do hlavní soutěže?

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
No tak v podstatě na jedné straně byste se musela zeptat spíš Karla Ocha, který je umělecký ředitel a který jaksi ty filmy posuzuje jako hlavní postava. Já jsem sice stále v té komisi výběrové, ale on se mě i ptá na, na úsudek, ale nemám ten hlavní hlas.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Ale u těchto dvou, pokud se ptal na váš úsudek Karel Och, tak jste mu řekla, že tyto dva filmy si také myslíte, že mají šanci uspět, že by bylo dobré je poslat do ...

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
To určitě, to určitě. Rozhodně mají šanci uspět u diváků.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Jak budete vzpomínat na hlavní hvězdu letošního festivalu Richarda Gera?

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
No tak byl to opravdu velmi sympatický, byla to velmi sympatická návštěva, protože on skutečně ví, jak se chovat v zahraničí. On se skutečně staví k publiku vstřícně, obešel všechny a snažil se i některým lidem vyhovět, aby dal autogramy, hovořil krásně na scéně, byl krásný ten, ten jeho pohovor s Markem Ebenem jako Na plovárně, který ti lidé, kteří ho neslyšeli, tak jistě budou mít příležitost potom si poslechnut v ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
V televizi, kde mimochodem Richarda Gera velmi překvapilo, že Pretty Woman je zde populární podobně jako ruská pohádka Mrazík, kterou on neznal ...

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
Jo, jo, jo.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
... takže mimo jiné i toto vlastně zaznělo v tom rozhovoru. Další hvězda, už jsme zmiňovali, irský fešák Jamie Dornan. To je herec, který hrál v Padesáti odstínech šedi a v Česku je kvůli filmu Anthropoid, který se bude teprve točit, který mapuje atentát na, na Heydricha. Ale jaký na vás udělal dojem? Já vám řeknu, proč se na to ptám. Já jsem slyšela, slyšela, nebyla jsem u toho, člověk jako občas něco zaslechne, nemusí to být vždy pravda, ale že se ne úplně tak hezky choval, jak by si jeho fanynky, které šílely, zasloužily.

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
No já jsem ho vůbec neviděla, protože já neznám Padesát odstínů šedi, ani jako literaturu, ani jako film a upřímně řečeno ani po tom netoužím znát. Takže pro mě to byl vlastně i objev jména, protože jsem vůbec neměla nic v hlavě ve spojení s tímhle tím člověkem, ale jak jsem toho slyšela, tak i ta tiskovka byla taková nepříliš, ne já, já si myslím, že to je člověk, který si teprve zvyká na tu slávu a je jí trošku oslněn, protože se nechoval zřejmě velmi příliš společensky tak, jak by člověk od něj očekával. Tak jako se dovede chovat třeba Richard Gere, nebo jak se choval John Travolta.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Umělecká poradkyně karlovarského festivalu Eva Zaoralová je stále ve Dvaceti minutách Radiožurnálu. Je to jubilejní ročník, 50. výročí karlovarského festivalu. Vy jste napsala knihu, která se jmenuje Příběh festivalu. Já mám tu knihu před sebou a musím vám říct jednu věc. Mám ji před sebou v angličtině a víte, proč ji mám v angličtině? Protože ta česká verze už se nedá sehnat. Těší vás ten zájem o tu publikaci?

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
To mě těší samozřejmě.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Čí to byl nápad vlastně napsat knihu, která by mapovala historii festivalu?

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
No tak vlastně to byl můj nápad, protože jsem si říkala, když už jsme začali loni mluvit o tom, co by se mělo k tomu 50. ročníku připravit, tak jsem říkala, že by bylo možná dobré udělat takovou jaksi knížku, která by sumarizovala těch 50 let. Ale moje představa byla trošku méně výpravná. Moje představa byla, že půjde opravdu jenom o takovou jako ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Brožurku.

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
... Propagační brožuru, ono to také říkám v úvodu k téhle té knize, že ten, kdo od toho čeká opravdu historický materiál, tak ten bude zklamán. I když samozřejmě tam jaksi fakta jsou. Ale nejsou tam fakta úplná. Já jsem se snažila i mapovat za období jednotlivá, spíš mezi jednotlivými jaksi společenskými náladami.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Já, já listuju teď tou knihou. Tady třeba je rok 1946. To byl první ročník, to bylo ještě v Mariánských Lázních, fotky, historické fotky. Kde jste je, kde se dají sehnat vlastně historické fotky z festivalu?

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
Fotky? No to byla, to Marie Grofová, která dělá léta editorku katalogů, na tomhle se mnou spolupracovala. Já jsem dělala text, ale ona vyhledávala fotografie, což nebylo snadné, protože ty fotografie se daly najít něco v archivu, Národním filmovém archivu a něco v archivu ČTK. Ale ta měla možnost se na ty, v těch fotkách doslova hrabat, jenom velmi omezenou, ale vybrala celkem opravdu výpravný fotografie, který zastupují vždycky tu náladu toho ročníku, takže k tomu potom ta další část, co jsme začali dělat s Bartoškou v roce 94, 1994, tak to už máme ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Já vám ukážu tady jednu fotografii, kde jste právě s Jiřím Bartoškou v roce 1997.

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
Ano, ano, 99.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Nebo 99, aha.

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
A jinak jsme, už ho spolu děláme od roku 94.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Ale já ještě bych se zastavila u jedné doby, která mě hodně zajímá. Vy jste vlastně poprvé přijela na festival v roce 1970 jako novinářka. Jaký byl festival za komunistů?

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
Takovej se dá říct zapšklej, no. Tak to víte, tehdy byla nálada docela špatná, protože to bylo, ten ročník následoval po tom ročníku 68, kdy se ten festival trochu uvolnil a kdy skutečně zřejmě byla taková atmosféra očekávání dobrých věcí, no a ty dobré věci vzaly za své 21. srpna 68. V roce 69 se festival nekonal, protože to byla na řadě Moskva a protože se střídal ob rok, no a v roce 70 už byla normalizace v plném proudu. To už byly vyměněné ty špičky politické a to se zajisté odráželo i v té, v tom vedení nebo v organizaci toho festivalu, ale s tímhle já jsem neměla vlastně vůbec nic společného.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Ano, protože, jak už jsme říkali, teprve v roce 1994 jste vlastně nastoupila do vedení karlovarského festivalu. Vzpomenete si ještě na první den, kdy jste si to tak řekli s Jiřím Bartoškou, začneme na tom dělat spolu.

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
Ne. Takhle to vůbec totiž nebylo, protože my jsme si řekli, nebo já jsem si nic takového nemyslela, já jsem prostě nastoupila do takzvané nadace Film-Festival Karlovy Vary, a to na podzim, někdy tam v listopadu 93. Ta, ta rada nadace, jíž jsem tedy byla členkou, měla asi 11 členů a ty se skládali jednak z reprezentantů hotelu Pupp, jednak města Karlovy Vary a potom tedy z reprezentantů i českých. A zase dali jsme na půdě ministerstva kultury v podstatě jaksi iniciátorem toho byl Igor Ševčík, což byl velmi známý režisér animovaných filmů a výtvarník. A on tehdy byl pověřen vedením té audiovizuální části ministerstva. Ministerstvo tam tedy bylo zastoupeno, ale už to nebyl festival, který by měl organizaci z pod tedy, tedy pod vlajkou socialismu, že. No a takže s Bartoškou jsme se viděli na těch zasedáních. Potom v tom 94. roce ani jsme se moc nepotkávali, protože ředitelem výkonným toho festivalu byl režisér Antonín Moskalyk. Teprvé poté, když Antonín Moskalyk si založil jaksi trošku na truc podnik s ten Zlatý golem v Praze, tak se začalo bojovat o to, aby ten festival zůstal v Karlových Varech a tím se naše přátelství vlastně utvořilo a upevnilo.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Prohloubilo a vlastně do dneška i třeba teď, když vlastně jste křtili knihu, kterou také křtil Jiří Bartoška, tak jste si vzájemně děkovali ...

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
Jo, jo, jo a vyměňovali zdvořilosti.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Který vlastně ...

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
Lichotky.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Lichotky, lichotili jste si oba vzájemně velmi. Pro vás osobně byl který ročník nejlepší? Na který nejvíc vzpomínáte? Je to vždycky ten poslední? Jak to máte vlastně?

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
To já si vždycky ten, no, ten, ten poslední, podle toho taky, co vyhraje a jaký je, jaká je třeba pro mě dost, dokud jsem dělala uměleckou ředitelku, tak důležitá byla atmosféra poroty. V porotě tedy, protože to není vždycky stejné, někdy jsou ty poroty velice stmelené i přátelsky, jsou jaksi společensky spjaté, zatímco někdy zase se objeví nějaký rozkol, někdo tam začne něco tedy jaksi prosazovat ...

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Kout pikle nebo prosazovat.

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
... a kout jakési pikle. A to je potom nepříjemné. No pro mě byl výborný ten rok 97, kdy se nám vrátila takzvaně ta kategorie a kdy jsme vlastně vyhráli nad tou Prahou.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Takže to 97 rok pro vás, na který budete nej, nejraději asi vzpomínat z těch, z toho karlovarského festivalu. Mě ještě napadá jedna věc. Rychle, ještě máme chvilku času, protože v tuto chvíli v Thermalu je speciální projekce toho nejlepšího z kultovního seriálu televize Stream Kancelář Blaník. Taková ta velmi satirická. Určitě to spousta našich posluchačů znají. Mě by zajímalo, jak vás tento seriál oslovil? Viděla jste to někdy?

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
Ne.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Neviděla?

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
Já jsem z toho neviděla ani ň.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Jak je to možné? A takže, takže to bylo rozhodnutí Karla Ocha, že vlastně půjde Blaník na ...

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
Já myslím, že to někdo nabídl a že Karel Och s tím souhlasil. A protože to bylo na poslední chvíli, není to snad vůbec ani v našem původním programu. A já jsem ani tady neměla ani možnost se jít na to podívat.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
Tak to byla Eva Zaoralová, umělecká poradkyně karlovarského festivalu, která byla hostem Dvaceti minut Radiožurnálu. Děkuju za to, přeji hezký den, na shledanou.

Eva ZAORALOVÁ, umělecká poradkyně Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech
--------------------
Na shledanou. Děkuju za pozvání.

Helena ŠULCOVÁ, moderátorka
--------------------
A pro vás ostatní mám ještě upozornění, že samozřejmě tento pořad najdete na webu Radiožurnal.cz na Dvacet minut Radiožurnálu si můžete poslechnout také v iRadiu na webu Českého rozhlasu. Helena Šulcová přeje dobrý poslech.

Autorizovaným dodavatelem doslovných elektronických přepisů pořadů Českého rozhlasu je společnost NEWTON Media, s.r.o. Texty neprocházejí korekturou.

autor: heš
Spustit audio