Drahoš v televizních debatách kopíroval Zemanovy postoje, říká expert na politický marketing Jakub Horák

Když mu dostal nabídku pomáhat s prezidentskou kampaní Mirku Topolánkovi, tak se nerozmýšlel déle než vteřinu – líbilo se mu mimo jiné Topolánkovo nasazení. Pak ale přišla první data, která reklamního a politického marketéra Jakuba Horáka nepříjemně překvapila.

„Nedomníval jsem se, že je takhle radikálně nepřijatelný pro většinu veřejnosti,“ přiznává v rozhovoru s moderátorkou Marií Bastlovou.

I přes Topolánkův neúspěch mu mnoho lidí říkalo, že bývalý premiér byl v diskuzích dobrý, viděli, že má přehled jak v zahraniční, tak domácí politice, jasně definované názory a energii. Jenže mezi parlamentními a prezidentskými volbami je zásadní rozdíl – v té druhé volbě je jeden vítěz a všichni ostatní poražení.

„Velká část lidí kalkulovala s tím, že ve druhém kole by Topolánek nebyl schopen porazit Zemana, a tudíž to vsadili na jistotu Jiřímu Drahošovi,“ říká Horák, který v nedávných parlamentních volbách pomáhal Pirátům.


Voliči Miloše Zemana ztratili důvěru v média, hledají si svoje informace na různých podivuhodných serverech.Jakub Horák

Miloši Zemanovi se podle něj ve volbách podařilo zbavit pochybností o jeho zdraví, pracoval čtyři roky nejenom výjezdem do krajů, a také přišel s relevantním politickým programem. „Jako první dokázal pojmenovat nebezpečí, která by mohla plynout z migrační krize, pokud by byl prosazen nějaký typ přerozdělovacího mechanismu typu kvóty nebo Dublin IV,“ nastiňuje.

Naopak Jiří Drahoš udělal taktickou chybu, když prohlásil, že přijmout euro co nejdříve, později v televizních debatách ale kopíroval politické postoje Miloše Zemana – taky nechce kvóty, migranty, euro. „Vlastně chce všechno co Miloš Zeman, pouze je slušný, na rozdíl od něj,“ dodává.

autoři: prh , mba
Spustit audio