Ze Zlína se stalo kreativní centrum, na celosvětovém trhu prorazilo i tamní videoherní studio
Jak se prosadit v herním designu? Pavel Novák, zakladatel herního a designového studia Polyperfect, dokazuje, že to jde – a to aniž byste se museli přestěhovat do některé ze světových metropolí gamingu nebo třeba „jen“ do Prahy.
„Nad Polyperfectem uvažuju jako o malém nezávislém herním studiu. Zabýváme se vytvářením assetů do her a interaktivních aplikací, ty pak mohou použít týmy po celém světě. Může jít jak o modely, tak o skripty, které si koupíte a nemusíte je sám vyvíjet,“ popisuje Pavel Novák, v čem práce jeho studia spočívá.
A jak konkrétně to probíhá? Tým nebo jednotlivec, který se rozhodne vyvinout vlastní hru nebo aplikaci, si nemusí všechny herní prvky programovat sám. Místo toho si jednoduše vybere, který z assetů studia Polyperfect využije.
„Konkrétně se zaměřujeme na herní engine Unity, který má vlastní asset store. Tam naše věci prodáváme. Snažíme se dbát na design a vizuální kvalitu, i díky tomu se nám podařilo dostat mezi 10 nejúspěšnějších prodejců,“ shrnuje Pavel Novák.
Ve Zlíně neřešíte boje mezi agenturami, máte víc času, klidu a energie dělat věci.
Pavel Novák
„Když například chcete vytvořit hru z druhé světové války, koupíte si v asset storu náš balíček a okamžitě máte k dispozici všechna auta nebo letadla, z nichž pak můžete hru stavět.“
Čtěte také
Jak chodí zvířata?
Studio Polyperfect se zaměřuje hlavně na vytváření funkčních celků, které obsahují skripty, zvuky i animace. „Jedním z našich úspěšných produktů jsou třeba zvířata v hrách. Vymodelovat zvíře je poměrně náročné, ještě náročnější ale je, aby správně chodilo,“ popisuje.
Jak Pavla Nováka a jeho práci ovlivňuje prostředí baťovského areálu a Zlína? Poslechněte si celý díl podcastové série Inovátoři CZ.
Související
-
Facebook koupil české herní studio, které vyvinulo úspěšnou hru Beat Saber
Hráči po nasazení brýlí a sluchátek pro virtuální realitu dostanou do rukou modrý a červený světelný meč. Do rytmu hudby se pak musí trefovat do barevných kostek.
-
Prodeji videoher se navzdory koronaviru dařilo. Celkový obrat českých studií bude asi pět miliard
Spojené státy americké, Rusko nebo Čína. I tam najdete fanoušky českých videoher. Tuzemský videoherní průmysl je už několik let na vzestupu.
Více o tématu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.