Ze Zlína se stalo kreativní centrum, na celosvětovém trhu prorazilo i tamní videoherní studio

16. březen 2021
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Polyperfect se zaměřuje na herní engine Unity, na jejich asset storu prodává vlastní assety

Jak se prosadit v herním designu? Pavel Novák, zakladatel herního a designového studia Polyperfect, dokazuje, že to jde – a to aniž byste se museli přestěhovat do některé ze světových metropolí gamingu nebo třeba „jen“ do Prahy.

„Nad Polyperfectem uvažuju jako o malém nezávislém herním studiu. Zabýváme se vytvářením assetů do her a interaktivních aplikací, ty pak mohou použít týmy po celém světě. Může jít jak o modely, tak o skripty, které si koupíte a nemusíte je sám vyvíjet,“ popisuje Pavel Novák, v čem práce jeho studia spočívá. 

A jak konkrétně to probíhá? Tým nebo jednotlivec, který se rozhodne vyvinout vlastní hru nebo aplikaci, si nemusí všechny herní prvky programovat sám. Místo toho si jednoduše vybere, který z assetů studia Polyperfect využije.

„Konkrétně se zaměřujeme na herní engine Unity, který má vlastní asset store. Tam naše věci prodáváme. Snažíme se dbát na design a vizuální kvalitu, i díky tomu se nám podařilo dostat mezi 10 nejúspěšnějších prodejců,“ shrnuje Pavel Novák. 

Ve Zlíně neřešíte boje mezi agenturami, máte víc času, klidu a energie dělat věci.
Pavel Novák

„Když například chcete vytvořit hru z druhé světové války, koupíte si v asset storu náš balíček a okamžitě máte k dispozici všechna auta nebo letadla, z nichž pak můžete hru stavět.“

Čtěte také

Jak chodí zvířata?

Studio Polyperfect se zaměřuje hlavně na vytváření funkčních celků, které obsahují skripty, zvuky i animace. „Jedním z našich úspěšných produktů jsou třeba zvířata v hrách. Vymodelovat zvíře je poměrně náročné, ještě náročnější ale je, aby správně chodilo,“ popisuje.

Jak Pavla Nováka a jeho práci ovlivňuje prostředí baťovského areálu a Zlína? Poslechněte si celý díl podcastové série Inovátoři CZ. 

autoři: Vojtěch Koval , als
Spustit audio

Související