Vizuálního smogu díky iniciativě měst ubývá. Jednotná legislativa ale stále chybí, říká předseda sdružení historických sídel
Křiklavé barvy, blikající světla, nevkusné cedule. Reklamní smog neruší jen esteticky. Degraduje architekturu, snižuje přehlednost, rozptyluje řidiče. Některé obce proto omezují reklamu vlastními manuály. Jednotná legislativa totiž chybí. „Zákony to řeší okrajově, roztříštěně, bez koncepce, i když po tom voláme už od roku 2017,“ říká předseda Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska Libor Honzárek. „Jako nešvar to ale vnímá i společnost. Edukace by mohla být cesta.“
Která města byla v omezení vizuálního smogu nejaktivnější? Proč se omezení reklamních ploch neřeší koncepčně? Poslechněte si celý rozhovor.
Související
-
Konec vizuálního smogu? Největší problém jsou poutače, říká Zítek z odboru památkové péče
Z center některých českých měst možná zmizí velké reklamní poutače. Takzvaný vizuální smog chce regulovat například vedení Prahy, Ostravy nebo Plzně.
-
Praha plánuje méně reklamních ploch. Se změnou pomůžou nové zastávky, lavičky a koše
Vedení hlavního města tak chce nejen omezit světelný a vizuální smog, ale také zlepšit způsob, jakým z reklamy získává peníze.
-
Z domu u Nuselského mostu zmizí obří LED obrazovka. Naposledy se rozsvítí na Silvestra
Již dříve provozovatel z domu odstranil reklamní plachtu. O oba reklamní nosiče se vedly dlouhé roky spory a město firmě BigBoard udělilo i pokutu.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Tohle není povídání na dobrou noc, k zamyšlení určitě.
moderátor Jan Pokorný


Tata a jeho syn
Autorské povídky známého divadelníka a spisovatele A. G. v jeho vlastním podání. Tata a jeho syn je sbírkou úsměvných příběhů na motivy skutečných událostí, ovšem ve skutečných kulisách a především ve skutečné době.