Superministerstvo není dobrý nápad. Ukazuje to na personální vyprázdněnost hnutí ANO, myslí si šéf poslaneckého klubu ČSSD Chvojka
Ministerstvo dopravy od pátku povede šéf resortu průmyslu a obchodu Karel Havlíček, který tak až do konce funkčního období vlády povede oba úřady. „Ani dobrý manažer, jako je pan Havlíček, není superman,“ říká Jan Chvojka.
„Řídit gigantické ministerstvo typu ministerstva průmyslu a obchodu, mít na starosti vědu a výzkum, být vicepremiérem, který zastupuje předsedu vlády, když nemůže, je nemocný nebo je v zahraničí a k tomu ještě řídit ministerstvo dopravy, to je podle mne docela velké sousto a obávám se, že by tím tyto resorty mohly utrpět,“ pokračuje.
Proč premiér nesloučil ministerstva už na jaře?
Čtěte také
Za tímto řešením by mohla být „personální vyprázdněnost hnutí ANO“, spekuluje Chvojka. „Pokud by o to Andrej Babiš opravdu stál, mohl to udělat už 30. dubna, kdy odcházela paní Marta Nováková z MPO a pan Ťok z ministerstva dopravy. Pokud je to tak skvělý nápad, proč to tedy neudělal už před devíti měsíci?“
Chvojkovi se nelíbí ani možnost, kterou už předseda vlády naznačil, že by se pod superúřad mohlo časem připojit také ministerstvo pro místní rozvoj. „Aby to nedopadlo tak, že kdyby byl pan ministr náhodou právník, tak by mohl být rovnou i ministrem spravedlnosti, protože v rámci obchodního styku dochází ke sporům a v rámci dopravy k přestupkům a trestným činům,“ nadsazuje šéf poslanců ČSSD.
Babiš si buduje image muže činu
Čtěte také
Odvolat dosavadního ministra dopravy Vladimíra Kremlíka se premiér rozhodl poté, co vyšla najevo předražená zakázka na e-shop s dálničními známkami. Babiš hodlá v této věci dokonce podat trestní oznámení. „Je to trochu úsměvné, protože to vzniklo v gesci ministra, který byl panem Babišem nominován,“ hodnotí Chvojka a dodává, že premiér „chce působit jako muž, který umí věci řešit“.
Andrej Babiš k rozhodnutí pověřit Havlíčka vedením obou ministerstev přistoupil navzdory výhradám, které vůči němu má koaliční ČSSD nebo KSČM, která vládu tiše podporuje. „Budeme se o tom s panem premiérem bavit a budeme se mu snažit vysvětlit, že to není dobrý nápad,“ konstatuje Jan Chvojka s tím, že věří, že na to nakonec premiér přijde sám.
Jak je možné, že předražená zakázka na e-shop s dálničními známkami prošla přes dozorčí radu Státního fondu dopravní infrastruktury, v níž má i ČSSD svého zástupce? Proč se Česko propadlo v žebříčku vnímání korupce? Proč ministerstvo zemědělství a ministerstvo pro místní rozvoj nechtějí poslancům poskytnout podklady k evropskému šetření střetu zájmů Andreje Babiše a Miroslava Tomana?
Související
-
Stavba dálnic? Proces stavebního řízení chceme zkrátit na jeden rok, říká ministr Kremlík
Nechci, aby kamiony objížděly zpoplatněné komunikace, říká nestraník a ministr dopravy za hnutí ANO Vladimír Kremlík. Jak to bude s výběrem mýta na silnicích první třídy?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.