Stavba dálnic? Proces územního a stavebního řízení chceme zkrátit na jeden rok, říká ministr Kremlík

Vladimír Kremlík má za sebou prvních sto dní v křesle ministra dopravy. Co udělá pro to, aby se zvýšilo tempo výstavby nových dálnic? Ve Dvaceti minutách Radiožurnálu mluví o dvou opatřeních – legislativě a změně předpisů o povolování staveb.

Ministerstvo dopravy odeslalo na úřad vlády návrh novely zákona, který by měl podle Kremlíka obsahovat ustavení vedoucí ke zrychlení infrastruktury. „Jedno z těch opatření, která považuji za důležité, je stanovení lhůt pro vydávání takzvaných závazných stanovisek,“ vysvětluje Kremlík, ministr dopravy za hnutí ANO.

Čtěte také

Druhým opatřením je pak podle něj změna předpisů o povolování staveb, především stavební zákon a úprava územního řízení. „Je obecně známo, že příprava staveb v České republice trvá deset až třináct let,“ upozorňuje.

A o jakou dobu by tato opatření takovou lhůtu zkrátilo? „V optimálním případě od úplnosti podkladu do vydání pravomocného stavebního povolení by doba byla jednoho roku. To znamená, že se výrazně urychlí výstavba a stavění,“ ubezpečuje s tím, že proces územního a stavebního řízení by se zkrátil až na jeden rok.

Je koridor Dunaj-Odra-Labe reálný?  

Na ministerstvu dopravy se zpracovává studie k projektu kanálu Dunaj-Odra-Labe. Podporuje tuto stavbu ministr Kremlík? „Vše, co se týká vody, podporuji,“ zdůrazňuje s tím, že vodohospodářství je velmi významné.

Do konce roku tak chce připravit výsledky zmíněné studie vodního koridoru s dalším návrhem postupu. Ten je nyní podrobován diskuzi. „Projekt má svoji budoucnost, ale v určité míře korekce,“ nastiňuje.

Dodává ale, že prioritou jsou silnice, vysokorychlostní tratě, pak teprve vodní koridor.

autoři: Marie Bastlová , prh