Stížnosti na dovolenou s cestovní kanceláří

30. květen 2002
Dobrá rada

Většina z nás už má asi jasno o tom, jak, kde a s kým stráví dovolenou. Pokud se rozhodnete jet do zahraničí s cestovní kanceláří a nebudete s jejími službami příliš spokojeni, můžete si samozřejmě stěžovat. Jak řekl Pavel Dosoudil z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, nejlepší je postěžovat si hned.

Dosoudil: Především je nutné nesrovnalosti, připomínky a reklamace uplatnit přímo na místě u zástupce cestovní kanceláře, delegáta nebo spolupracující agentury. Pokud jsou odstraněny a vše v pořádku, dovolená klidně pokračuje. Není-li tomu tak, je potřeba sepsat protokol, nechat jej podepsat příslušnými pracovníky.

Kolik peněz se lidem vrací?

Dosoudil: Jestli je reklamace opodstatněná, jedná se třeba o špatné ubytování, nekorektní a nepravdivé informace, tak následuje finanční vyrovnání. To je individuální a klient se po uznání reklamace musí s cestovní kanceláří dohodnout na výši odškodnění nebo částečné vrácení ceny zájezdu.

Někdy se lidé ostýchají a i když jsou nespokojeni, tak si nestěžují. Doporučujete zajít za delegátem v situaci, kdy nám něco kazí dovolenou?

Dosoudil: Doporučuji to v každém případě, protože stížnost slouží k vzájemné informaci, aby se příště chyba neudělala a došlo ke zlepšení práce agentury.

autor: anr
Spustit audio