Výběr cestovní kanceláře, pojištění

20. únor 2004
Dobrá rada

Cestovní kanceláře se opět začínají předhánět v nabídkách zájezdů na letní sezónu a je z čeho vybírat. Už před dvěma lety měly za povinnost, po smutných zkušenostech mnoha turistů, pojistit se proti krachu. Jak jste už možná v našem vysílání slyšeli, ne všechny cestovní kanceláře mají tuto pojistku uzavřenou.

Kvalitní cestovní kanceláře, podle Václava Havlíka, ředitele České obchodní inspekce v Plzni, ve své nabídce uvádějí potřebné informace.

Havlík: Také tedy důležitou skutečnost, že jsou pojištěny proti krachu. Bývá to uvedeno i na jejich internetových stránkách.

Máme právo na předložení dokladu o uzavření pojistky?

Havlík: Musí vám sdělit, zda jsou nebo nejsou pojištěni. Pojistka je interní záležitost mezi nimi a pojišťovnou, při jejím předložení byste mohli zjistit uvedenou částka a to je důvěrná informace.

Po výběru zájezdu důkladně prostudujte smlouvu.

Havlík: Musíte vědět odkud a kam chcete cestovat, kolik to bude stát, podrobnosti o ubytování, způsob dopravy. Uvedené věci na smlouvě jsou pak při jejich nesplnění vymahatelné.

Většinou cestovní kanceláře požadují zálohu. Čím více zaplatíme, tím zájezd vyjde laciněji. Může se ale stát, že před dovolenou onemocníme, zaměstnavatel nás nepustí. Jak v takové situaci postupovat?

Havlík: Je dobré být pojištěn na stornovací poplatky, protože osobní překážka nebrání případnému vymáhání vzniklé škody vaším odřeknutím. Měly by být uvedeny ve smlouvě a i v katalogu.

Storno pojištění nabízí většinou velké cestovní kanceláře, ale i u malých můžete tuto pojistku požadovat. Nikdy nevíte, co se v zahraničí může stát a proto je důležité i zdravotní pojištění, které by mělo být také ve smlouvě.

Havlík: Měli byste znát do jaké výše a na co pojistka platí. Zdravotní pojišťovna vás pak po konzultaci pojistí podle přání.

autor: Jiří Šobr
Spustit audio

Více z pořadu