Režisér Sádek natočil Polednici jako horor ze současnosti. „Strach máme všichni stejný a můžeme ho sdílet,“ říká
„U lavice dítě stálo, z plna hrdla křičelo...“ Snad každý se na základní škole musel naučit Erbenovu Polednici. Klasickou baladu přenesl režisér Jiří Sádek do současnosti. Horor Polednice s Aňou Geislerovou v hlavní roli získal tři nominace na Českého lva. Členové České filmové a televizní akademie ocenili výkon Daniely Kolářové ve vedlejší roli, kameru i zvuk. Výroční filmové ceny se udělují v pražském Rudolfinu v sobotu 4. března.
Ovdovělá Eliška se s malou dcerou přestěhuje na vesnici. Její muž zemřel a ona chce znovu začít tam, kde měl kořeny. Všichni jsou na ni milí, ale potká se i s podivínkou v podání Daniely Kolářové.
Režisér Jiří Sádek si od Karla Jaromíra Erbena vypůjčil název jedné z nejznámějších balad české literatury. Scénář Michala Samira se ale přenáší na úroveň lidských traumat – a Eliška se ocitá na prahu šílenství.
Nakonec se ale vše vysvětlí a Eliščin život se vrátí do normálních kolejí. A proč se Jiří Sádek rozhodl pro hororový žánr? „Na rozdíl od komedie, která je lokální a je velmi osobní záležitost, tak strach máme všichni stejný. Je to věc, kterou můžeme sdílet,“ odpovídá.
Celý film provází neustálé horko a žár, na kameru ho zachytil Alexander Šurkala. Ten dostal Českého lva za nejlepší kameru loni za film Ztraceni v Mnichově.