Problémy dálnice D 1

17. červen 2005
Vaše téma

Dálnice D1. Kromě neukázněnosti řidičů je příčinou nehod také kamionová doprava. Na tu řidiči osobních aut nadávají po cestě z Prahy nebo Brna nejvíc. A je pravda, že na českých silnicích jezdí stále víc přetížených kamionů a škody, které těžká vozidla na silnicích způsobují, jdou do milionů. Proto první úhel pohledu na problémy ?déjedničky" a její budoucnost bude patřit sdružení automobilových dopravců, kteří jsou trnem v oku mnoha řidičů.

Z pohledu sdružení dopravců v těžké nákladové dopravě a také dálkové autobusové je na dálnici D1 několik zásadních problémů. Za prvé kapacita komunikace zdaleka nestačí intenzitě dnešního provozu.

Kydlíček: Druhou záležitostí je kvalita dálnice, která byla stavěna před mnoha lety na daleko menší zatížení. Úroveň přepravy neodpovídá současným potřebám, neustálé opravy a uzavírky jsou další komplikací, které dotvářejí velmi negativní pohled.

To byl Vladimír Kydlíček z Česmadu Bohemia. Ten upozorňuje, že dálniční tahy jsou prioritně budovány jako bezpečná cesta právě pro dálkovou přepravu, aby se zboží včas dostalo ke spotřebiteli.

Kydlíček: Nelze nyní hledat nějaká řešení v zásadním omezení dopravy, každý z nás, spotřebitel i uživatel by pak omezoval své potřeby.

Zkrátka omezovat nákladní dopravu, jak by to třeba chtěla policie a mnozí řidiči, například přejíždění a zákaz jízdy v levém pruhu, se samozřejmě sdružení automobilových dopravců nelíbí.

V čem tedy oni vidí zlepšení situace na dálnici. Co by podle nich pomohlo?

Vladimír Kydlíček připouští, že kamionová doprava je součástí celého problému D1.

Kydlíček: Řešení je třeba vidět v nejbližším možném termínu, je to jakýsi apel na všechny účastníky provozu na dálnici. Jezdit maximálně obezřetně, ohleduplně, jak ve vozidlech velkých, tak i osobních.

S tím, že na to musí nezbytně a co nejdříve navázat další zásadní řešení a to rozšíření sítě dálnic. Odlehčení tahu tímto způsobem, obnovení ?odpočívek" pro nákladní auta.

Kydlíček: Z našeho pohledu by bylo určitým řešením snížení rozsahu zákazu jízd tak, aky se kamionová doprava rozložila do většího období během týdne.

autor: lov