Práci rytce počítač nenahradí. Nádherná je právě ta nedokonalost v tazích, přibližuje Tomáš Lesser
„Na jednoduché záležitosti je vidět každá chyba, každé ujetí kolečka kotouče, ale u složitých motivů se ledacos dá zachránit, předělat nebo vytvořit záměr,“ vysvětluje rytec skla Tomáš Lesser, který získal letos na jaře titul Rytíř umění a literatury od francouzského ministra kultury. Nejdříve svou práci rytce nenáviděl – fabrika, píchačky… „Ale když člověk ten nápor vydrží, tak se dostane i výš,“ říká s tím, že práce rytce je řemeslo jaké každé jiné.
Související
-
Sklo je médium, kterým ztvárňuji věci, o kterých sním, říká umělecký sklář
Rád pracuji se starými technikami a posouvám je do 21. století, popisuje sklář Lukáš Novák. Za kolekci Lost and Found získal nominaci na Designéra roku.
-
Snažím se zachytit všechny detaily, přibližuje fotograf skla Urbánek
Každý pohyb reflektoru dělá se sklem něco jiného, vysvětluje fotograf Uměleckoprůmyslového musea v Praze
-
Křehká síla skla odhaluje nejnovější tvorbu českých sklářů
České ateliérové sklo mají po dlouhá desetiletí v hledáčku ty nejprestižnější světové galerie, umělecká muzea i soukromí sběratelé. Ale je paradoxem, že právě doma,...
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka