Olej a nažhavená Bugatka. Veteráni, závodnice a konstruktér vzpomínají na dobu Elišky Junkové
Předválečné vozy na startu závodu Zbraslav-Jíloviště letos připomínají 120 let od narození Elišky Junkové. Jaké byly její začátky a jak se žena k převážně mužskému koníčku dostane dnes? „Já jsem se do toho vdala. Bylo mi řečeno ‚jeď,‘ tak jsem jela,“ popisuje současná ředitelka závodu Markéta Profeldová. Co je potřeba v kokpitu snášet? „Olej máte všude. Měřili nám tam teplotu a zjistili, že v tom vozu je 78°C,“ říká k legendární Bugatti T35, kterou si vyzkoušel i Petr Král.
Související
-
Ženy tří republik: Eliška Junková, československá automobilová závodnice
Eliška Junková proslula jako automobilová závodnice u nás i v zahraničí. Svou popularitou se v Československu mohla měřit s lidmi, jako byl Vlasta Burian či Karel Hašler.
-
Diváci mávají ze zahrad, užívají si zvuk osmiválce s kompresorem, říká organizátor k jízdě veteránů
Dojet závod je prestižní záležitost, říká Šimon Hůlka, jeden z organizátorů závodu 1000 mil československých. Jak došlo k obnovení soutěže s tradicí sahající až do 30. let?
-
Bugatti. Legendární auto, které dodnes okouzluje technickou krásou a dokonalostí tvarů
První vůz postavil už v 19 letech. Etóre Bugatti si ale navrhl i každý detail ve svém domě. A jeho automobily zanechaly výraznou stopu i u nás.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.