Martin Jahn

28. leden 2008

Hostem Dopoledního Radiožurnálu byl personální ředitel automobilky Škoda Auto a prezident Sdružení automobilového průmyslu Martin Jahn. Zajímalo nás, zda se velké průmyslové firmy budou v dohledné době stěhovat na východ, na trhy s levnější pracovní silou. Ptali jsme se, jaké novinky chystá Škoda Auto u svých modelových řad, jaký je jeho názor na agentury typu Czechinvest a jakou odbornou literaturu doporučuje k přečtení. Ve středu 30. ledna bude hostem malíř Kristian Kodet.

Martin Jahn předpokládá, že pokud dojde ke stěhování zahraničních průmyslových podniků na východ, pak se bude jednat spíše o levné provozy. Česká republika má, na rozdíl třeba od Slovenska, výhodu, že není zcela závislá na průmyslu, který tu má velkou tradici.

Konkurence v ceně a výroba a prodej aut v Asii - především v Číně, Rusku a Indii - to je hlavní odpověď na vstup čínské automobilky na český trh v tomto roce. Martin Jahn se domnívá, že čínský výrobce může mít potíže s etablováním se na evropském trhu. Důvodem je vysoká kvalita a standardy zabezpečení, na které jsou evropští zákazníci zvyklí.

A plány Škoda Auto pro nejbližší období? Rozšíření modelové řady o vůz menší než je současná Fabia. Na východní trhy počítá s levnějším modelem Octavia Tour.

Martin Jahn je také přesvědčen o potřebě existence agentury zaměřené na pomoc malým a středním podnikům, jakou byl například Czechinvest, ve kterém pracoval. O svém působení ve vládě říká, že to byla dobrá zkušenost.

Záznam celého rozhovoru s Martinem Jahnem si můžete poslechnout v Rádiu na přání.

autor: mmk

Nejposlouchanější

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.

Václav Žmolík, moderátor

tajuplny_ostrov.jpg

Tajuplný ostrov

Koupit

Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.