Marek Hlavica

18. květen 2010

Reklama je všude kolem nás a jen těžko se od ní dokážeme odpoutat. Jaká je ale česká reklama v porovnání s tou zahraniční? I na to se Hanka Shánělová zeptala Marka Hlavici, PR specialisty a ředitele Mezinárodního festivalu reklamy a marketingu PIAF. „Zahájit první ročník festivalu reklamy v době, která reklamě příliš nepřeje, bylo odvážné,“ připouští Marek Hlavica.Ve středu 19. května bude hostem klimatolog a meteorolog Radim Tolasz.

Přesto doufá, že se mu podaří vybudovat silnou tradici reklamního festivalu, která podle něj v Česku chybí. Festival může přilákat zahraniční tvůrce a pozvednout tak úroveň české reklamy. Tuzemskou reklamu si Marek Hlavica neodvažuje hodnotit. Zmiňuje však, že na mezinárodních soutěžích nebývá mezi oceňovanými.

Jak vlastně vypadá reklamní festival? „Hlavní program stojí na soutěži, do níž bývá přihlášeno několik set prací, které následně posuzuje porota,“ popisuje Marek Hlavica. Dalším bodem festivalu je přehlídka a různé diskuze s mezinárodními hosty. „Mezinárodní festivaly usilují především o prestiž poroty,“ podotýká s tím, že je s porotou prvního ročníku festivalu spokojen. „Čítá 17 lidí, z nichž jeden je Čech a ostatní jsou z různých zemí světa. Většinou jde o kreativní ředitele nebo oblastní šéfy,“ nastiňuje.

Marek Hlavica

Hanka Shánělová se Marka Hlavici ptala i na virální video Přemluv bábu. Za virální můžeme považovat to video, které zaujme samo o sobě a šíří se spontánně mezi lidmi, upřesnil nejprve Marek Hlavica. „Spot Přemluv bábu je bezesporu úspěšný, protože přilákal pozornost, ale nevím, jestli splnil svůj účel,“ přemýšlí a upozorňuje, že pro mnoho starších lidí je video nepřijatelné a prohlubuje mezigenerační rozdíly.

Za klišé v reklamě můžeme považovat děti nebo mláďata zvířat. „To jsou motivy, které asi nikdy nezmizí,“ domnívá se Marek Hlavica. Děti, mláďata, hezké ženy a pohlední muži se totiž prý líbí každému. Marek Hlavica se zdržel hodnocení. „Závisí pouze na návratnosti investic do reklamy,“ vysvětlil.

Marek Hlavica

A ve vysílání Hosta Radiožurnálu se dotkl i předvolební kampaně politických stran. Nezapomněl odpovědět i na řadu dotazů od posluchačů. Chcete vědět, co je v reklamě módní a kdo jsou kreativci? Pak si poslechněte audio záznam rozhovoru.

Záznam celého rozhovoru s Martinem Hlavicou a dalšími Hosty Radiožurnálu si můžete poslechnout v Rádiu na přání.

autor: šše
Spustit audio