Hrát jako když se sypou perly a nevnímat čas. Manýry je pak potřeba vyčistit, popisuje houslový virtuos
„Nevnímáte čas, absolutně žádný průběh ve smyslu toho, co bude za vteřinu, jaký takt bude následovat. Dokážete se ideálně proměnit ve věc, která je teď, v tento moment,“ líčí ponoření do hudebního transu koncertní mistr České filharmonie Jiří Vodička, který během pandemie začal natáčet i reklamní videa. „Často je vidět, že je stříhá člověk, který o hudbě vůbec nemá šajn a neví, kdy se co hodí,“ všímá si rytmu. Jak se hraje na stradivárky, které musí přehlušit celý orchestr?
Související
-
Popularita vinylu stoupá, gramofonovým deskám pomohl i covid, soudí publicista
Ještě před pár lety by si na vinylovou desku nikdo nevsadil, dnes zažívají renesanci. Proč se z LP stalo luxusní zboží a co pro jejich výrobce znamenala divoká 90. léta?
-
Magdalena Kožená: ZUŠ vychovávají profesionální umělce, ale také publikum a kulturnost národa
Pěvkyně Magdalena Kožená přijela na Pražské jaro kvůli koncertu Salon ZUŠ. Před sedmi lety založila nadaci, která činnost ZUŠ popularizuje. Jak vede vlastní děti k hudbě?
-
Končí festival Pražské jaro. Záznamy všech koncertů zůstanou dostupné online
Koncertem pro diváky v sále končí 76. ročník mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro. Záznam bude k dispozici na webu Pražského jara a zůstane tam až do podzimu.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka