Magdalena Kožená: ZUŠ vychovávají profesionální umělce, ale také publikum a kulturnost národa
Mezzosopranistka Magdalena Kožená přijela na Pražské jaro kvůli koncertu Salon ZUŠ. Před sedmi lety založila nadaci, která činnost ZUŠ popularizuje. Lidé si neuvědomují, jak úžasný systém uměleckých škol u nás máme. Přemýšlela jsem, že bych měla začít učit, ale se třemi dětmi je to složité a dobrý učitel není jen tak, přemýšlí nad svou rolí. Myslím, že náš národ je muzikální, čemuž napomáhají také „zušky“, zdůrazňuje. Daří se i jí vést vlastní děti k hudbě?
Nadace Magdaleny Kožené má dva úkoly: festival ZUŠ Open představuje činnost uměleckých škol. V rámci projektu MenART se žáci učí od svých mentorů. Vrcholem této aktivity je koncert na prestižním festivalu.
Související
-
Český systém základních uměleckých škol je jedinečný, říká Magdalena Kožená
Dnes se koná 2. ročník happeningu ZUŠ Open, který pořádá nadace Magdaleny Kožené. Základní umělecké školy vychovávají nejen umělce, ale i jejich publikum, říká patronka.
-
Dagmar Peckovou operní role babiček nebaví. Našla další způsoby, jak předávat lásku k muzice
Operní pěvkyně Dagmar Pecková připravuje festival Zlatá Pecka a na jaře jí vyšla nahrávka Mahlerovy Písně o zemi. Jak se s věkem mění její pracovní život?
-
Režiséři nechtějí, aby opera byla statická. Lidé musí dostat emoce i vizuální obraz, říká pěvkyně
Operní pěvkyně Jana Šrejma Kačírková dvakrát získala ocenění Thálie a má za sebou padesát operních rolí. Jak pečuje o svůj hlas a které projekty ji lákají?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.