Gazdík: Plošně roste agresivita dětí, může za to i covid. Projít u vstupu do školy rámem není řešení

1. duben 2022

Na učilišti v Praze 4 ve čtvrtek napadl žák mačetou svého učitele, ten vážným zraněním podlehl. „Situace, že žák zavraždí svého učitele, je v historii českého školství první. Má na tom podíl covid, ztráta sociálních vazeb v době distanční výuky. Psychické problémy žáků se více projevují. Škola nevykazovala jakékoliv abnormální problémy oproti jiným školám tohoto typu. Projít při vstupu do školy rámem nemusí být řešení,“ domnívá se ministr školství Petr Gazdík.

Čtěte také

„Plošně obecně roste agresivita dětí. Sociální sítě, internet, trávení obrovského množství času u počítačových her, malý kontakt v minulosti kvůli covidu, malý sociální kontakt s kamarády, s jinými lidmi může mít tyto důsledky,“ myslí si.

Jako ministerstvo na to myslíme, už je připraven operační program Jan Amos Komenský, kde půjde až 4,3 miliard korun na to, abychom vytvořili síť školních psychologů, sociálních pedagogů, speciálních pedagogů, asistentů pedagoga, kteří by byli ve škole jako tým. Do Sněmovny přijde zákon o pedagogických pracovnících, situace se bude řešit,“ dodává Petr Gazdík.

autoři: Jiří Chum , vma
Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.