Gazdík: Plošně roste agresivita dětí, může za to i covid. Projít u vstupu do školy rámem není řešení

1. duben 2022

Na učilišti v Praze 4 ve čtvrtek napadl žák mačetou svého učitele, ten vážným zraněním podlehl. „Situace, že žák zavraždí svého učitele, je v historii českého školství první. Má na tom podíl covid, ztráta sociálních vazeb v době distanční výuky. Psychické problémy žáků se více projevují. Škola nevykazovala jakékoliv abnormální problémy oproti jiným školám tohoto typu. Projít při vstupu do školy rámem nemusí být řešení,“ domnívá se ministr školství Petr Gazdík.

Čtěte také

„Plošně obecně roste agresivita dětí. Sociální sítě, internet, trávení obrovského množství času u počítačových her, malý kontakt v minulosti kvůli covidu, malý sociální kontakt s kamarády, s jinými lidmi může mít tyto důsledky,“ myslí si.

Jako ministerstvo na to myslíme, už je připraven operační program Jan Amos Komenský, kde půjde až 4,3 miliard korun na to, abychom vytvořili síť školních psychologů, sociálních pedagogů, speciálních pedagogů, asistentů pedagoga, kteří by byli ve škole jako tým. Do Sněmovny přijde zákon o pedagogických pracovnících, situace se bude řešit,“ dodává Petr Gazdík.

autoři: Jiří Chum , vma
Spustit audio

    Mohlo by vás zajímat

    Nejposlouchanější

    Více z pořadu

    E-shop Českého rozhlasu

    Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

    Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

    jak_klara_obratila_na web.jpg

    Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

    Koupit

    Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.