Etický kodex pro učitele by měl být odrazový můstek, jak má učitel vypadat, ne vymahatelný strašák, vysvětluje ředitel

Víme, jaká má být škola, kam má směřovat školství, víme, jakého chceme mít žáka a co by měl na konci svého vzdělávání umět. Ale není řečeno, jakého chceme učitele, popisuje potřebu kodexu Ondřej Lněnička
Ministerstvo školství představí nový etický kodex pro učitele. Měl by být návodem, jak by se učitel měl chovat a co je naopak nepřípustné. „Kodexem sladíme náhled na učitele v naší republice. Abychom věděli, jak se má učitel zachovat v určitých situacích a abychom vytvořili rámec pro další budoucí řešení,“ objasňuje Ondřej Lněnička, ředitel pražské základní školy profesora Švejcara. Co všechno kodex zohledňuje? Poslechněte si rozhovor.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor


Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Kvůli katastrofické předpovědi klesl počet návštěvníků Japonska. Aerolinky ruší lety
-
Za únos dítěte třeba jen peněžitý trest, kritizuje novelu trestů Marvanová. Goláň: To je nepochopení
-
Ruské podniky nezvládají splácet úvěry. ‚Jsou možné individuální bankroty,‘ varuje tamní centrální banka
-
Smíšená čtyřhra na US Open bude v novém formátu. ‚S mixem to nemá nic společného,‘ láteří Siniaková