Dávejte pozor, co píšete na sociálních sítích! varují experti. S informacemi pracují třeba pojišťovny

Facebook - sociální sítě - like - lajk
Facebook - sociální sítě - like - lajk

Sociální sítě toho o člověku můžou říct hodně. Informace, které tam o sobě sdílí, už slouží nejen třeba budoucím partnerům, ale i budoucím zaměstnavatelům. Informoval o tom deník Guardian. A teď nově by se z nich mohlo dát také odvodit, jaké dostanete pojištění pro povinné ručení.

Začala s tím jedna britská pojišťovna Admiral. Na základě facebookové analýzy stanoví výši pojistného pro povinné ručení. Zatím to platí pouze pro nováčky za volantem, u kterých pojišťovna neví, jak jsou v autě spolehliví.

Čtěte také

A co má být ale tím faktorem, který rozhoduje? Právě to, jak o sobě lidi píší a výrazy, které přitom používají. Složitější to budou mít ti, kteří používají hodně silná sebevědomá slova jako třeba nikdy nebo vždycky, a ještě svůj status podpoří vykřičníky. Ty pojišťovna hodnotí jako potenciálně nebezpečné.

Naopak ti, kteří působí zodpovědně, jsou důkladní – nedomlouvají se třeba na nějaký sraz, ale vytvářejí události s jasným časovým údajem, působí na pojišťovnu spolehlivěji. Rozdíl ve výši pojistného se může vyšplhat až do tisíce liber. Podle serveru iDnes.cz podobnou taktiku české pojišťovny nechystají.

Nedá se ale říci, že by sociální sítě u českých společností nebyly důležitým ukazatelem. Jak se píše na iDnes.cz, sociální sítě využívají některé pojišťovny třeba v případě vyšetřování pojistného podvodu. Minimálně ověřují to, jestli v daný časový údaj byl klient skutečně na místě, které uvádí, a ne podle sociální sítě někde úplně jinde.