Dan Ťok: Výstavbu dálnic zdržuje složitá administrativa

Stavba nových dálnici je příliš pomalá, doléhá kritika na ministra dopravy Dana Ťoka. Ten ale argumentuje, že nemůže být hodnocen za neotevírání staveb, které někdo před ním ani nezahájil. „Říkat, že Ťok zprovoznil jenom čtyři kilometry, je nefér,“ říká.

Stavbu nových dálnic podle Dana Ťoka nejvíce zdržuje komplex problémů – stavební řízení není záležitostí jednoho zákona, vliv má zhruba 84 doprovodných zákonů.

 „Je to komplex věcí, které se nedají zvládnout jednoduše,“ upozorňuje s tím, že ještě před pár lety se územní rozhodnutí dělalo na třech až pěti listech A4, kdežto nyní například územní rozhodnutí na úsek dálnice D52 obchvatu Mikulova mělo 350 stran, odvolání proti němu 250 stran.

Za kolaps na dálnici D1 může jednoznačně stát, říká Zbyněk Stanjura

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) na dálnici D1

Pokud by dálnice D1 byla v prosinci v normálním stavu, tak by k žádnému kolapsu nemuselo dojít. Takový je názor předsedy poslaneckého klubu ODS Zbyňka Stanjury, podle kterého došlo v tomto případě k selhání na straně státu.

„Situaci jsme dovedli dlouhodobě k tomu, že se vyrábí papír úplně na všechno,“ zdůrazňuje.

Jak vypadá situace na D1?

Na dálnici D1 v polovině prosince na Vysočině zkolabovala doprava, v problematickém úseku u Větrného Jeníkova je ale stále dopravní omezení.

„Od začátku jsme říkali, že situace tam není dobrá, zkolabovalo nám konsorcium, které mělo stavbu dokončit... Udělali jsme všechny práce k tomu, abychom situaci zasanovali,“ vysvětluje s tím, že pokud dovolí počasí, tak v polovině února by měla  být dálnice v tomto úseku průjezdná.

„Současně s tím připravujeme, aby od začátku letošní stavební sezony tam nastoupila nová firma, která úsek dokončí tak, jak bylo plánováno,“ uzavírá.

autoři: Tomáš Pancíř, Prokop Havel