Chováte se arogantně k obsluze? Pozor, můžete mít dražší pivo, varuje Pavel Maurer

číšník, restaurace
číšník, restaurace

Někteří restauratéři dokážou být při své práci skutečně zábavní. A dobrý vtip může posloužit jako dobrý marketing. 

Nedávno jsem viděl před jednou hospůdkou obvyklou černou vývěsní tabuli s velmi neobvyklým nápisem. Nebyla tam klasická křídou psaná nabídka: hovězí guláš, svíčková a čepovaná dvanáctka. Ale byly tam uvedené tři ceny jednoho piva.

  • Modrou křídou: Jedno pivo – 89 korun
  • Žlutou křídou: Jedno pivo, prosím – 59 korun
  • Červenou křídou: Dobrý den, jedno pivo, prosím – 29 korun

Prostě cena piva se v tomto kreativním meníčku měnila podle toho, jak pozdravíte a jak se chováte. Vtipné, milé a nikoho to vlastně nic nestojí.

Záleží jen na nás

Vzpomněl jsem si při té příležitosti, že mi nedávno psala jedna posluchačka, že často mluvím o pocitech hosta v restauraci, ale málo pozornosti věnuji té druhé straně, totiž tomu, jak se cítí personál. Vždyť jsou to přece také lidi, kteří si zaslouží slušný a kultivovaný přístup. Psala mi, kolikrát se ve své práci setkává s neurvalostí hostů, s arogancí a povýšeností.

Restaurační obsluha je určena k tomu, aby nás obsluhovala.

Ale jsou jistá psaná i nepsaná pravidla, která vytvářejí mezi hostem a servisem jakýsi krátkodobý vztah. Vzájemně se obě strany potřebují a určitě si návštěvu podniku chtějí spíše užít než se nervovat a znepříjemňovat život.

Záleží opravdu jen na nás!

A i když má mít host, tedy ten, co platí, jistá privilegia, není to o tom, že se bude trapně vytahovat a nadřazeně jednat s personálem. Ono se mu to většinou někde jinde vrátí. 

Já osobně bych si dal pivo za 29 korun. I když bude třeba jen malé.