Být dobrý učitel? S tím se nikdo nerodí, to se musíte naučit, říká vítězka Zlatého Ámose 2013
Otevřený vztah s žáky se vám vždy v dobrém vrátí. I to říká vítězka Zlatého Ámose 2013 Růžena Hlůšková, učitelka přírodopisu a chemie ze Základní školy Kunovice. Existuje podle ní recept na to, jak zaujmout i „přisprostlé, pospávající puberťáky“? Podle toho, co říkala v dokumentu, který o ní natočili její žáci, to Růžena Hloušková dovede…
„Můžete zavtipkovat nebo si v hodině třeba zazpívat.“ I tak učitelka chemie a přírodopisu, která vyhrála anketu o nejoblíbenějšího českého učitele, popisuje, čím zpestřuje výuku.
V osnovách přitom podobné postupy rozhodně nenajdete! Nejlepší česká učitelka však ví, že legraci – alespoň do určité míry – žáci ve výuce prostě potřebují. I když právě otázka míry je podle ní zásadní.
„Učitelem se stáváte, když dokážete rozeznat, jak moc se žákům otevírat a jak moc do výuky zapojit zábavu. S tím se nikdo nerodí, to se musíte naučit,“ shrnuje Růžena Hlůšková svůj recept na to, jak se stát dobrým učitelem.
Takový je tedy dobrý učitel. Kdo je však podle Růženy Hlouškové dobrý žák? Možná se budete divit, ale není to pro ni pouze klasický premiant s výbornými známkami… Poslechněte si audiozáznam celého rozhovoru a dozvíte se víc!
Záznam celého rozhovoru s Růženou Hlůškovou a dalšími Hosty Radiožurnálu si můžete poslechnout také v iRadiu.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.