Být dobrý učitel? S tím se nikdo nerodí, to se musíte naučit, říká vítězka Zlatého Ámose 2013

2. září 2013
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Růžena Hlůšková, Zlatá Ámoska roku 2013

Otevřený vztah s žáky se vám vždy v dobrém vrátí. I to říká vítězka Zlatého Ámose 2013 Růžena Hlůšková, učitelka přírodopisu a chemie ze Základní školy Kunovice. Existuje podle ní recept na to, jak zaujmout i „přisprostlé, pospávající puberťáky“? Podle toho, co říkala v dokumentu, který o ní natočili její žáci, to Růžena Hloušková dovede…

„Můžete zavtipkovat nebo si v hodině třeba zazpívat.“ I tak učitelka chemie a přírodopisu, která vyhrála anketu o nejoblíbenějšího českého učitele, popisuje, čím zpestřuje výuku.

V osnovách přitom podobné postupy rozhodně nenajdete! Nejlepší česká učitelka však ví, že legraci – alespoň do určité míry – žáci ve výuce prostě potřebují. I když právě otázka míry je podle ní zásadní.

Čtěte také

„Učitelem se stáváte, když dokážete rozeznat, jak moc se žákům otevírat a jak moc do výuky zapojit zábavu. S tím se nikdo nerodí, to se musíte naučit,“ shrnuje Růžena Hlůšková svůj recept na to, jak se stát dobrým učitelem.

Takový je tedy dobrý učitel. Kdo je však podle Růženy Hlouškové dobrý žák? Možná se budete divit, ale není to pro ni pouze klasický premiant s výbornými známkami… Poslechněte si audiozáznam celého rozhovoru a dozvíte se víc!

Záznam celého rozhovoru s Růženou Hlůškovou a dalšími Hosty Radiožurnálu si můžete poslechnout také v iRadiu.

Zlatý Ámos 2013 a jeho vítězka Růžena Hlůšková ze ZŠ Kunovice
autor: als
Spustit audio