Zvenku připomíná torpédo, zevnitř ponorku. Wikov 35 je zapomenutým vozem automobilové historie
Automobilovému světu se ukázal na pražském autosalonu v roce 1931. Říká se, že ho obdivovali i velcí konstruktéři Hans Ledwinka a Ferdinand Porsche. Wikov 35 zvaný Kapka je dnes téměř zapomenutým milníkem československé automobilové historie.
V Prostějově ho vyrobili jen pár kusů. Jeden z nich občas řídí Jiří Kohlíček z Olomouce a v sobotu ho doveze do Prahy na výstavu historických aut Grand Veteran. „Tyto automobily samozřejmě neměly žádný posilovač řízení, takže proto je volant poměrně velký, aby s tím člověk mohl zatáčet,“ vysvětluje Jiří Kohlíček.
Plynový pedál je uprostřed, brzda napravo. Atypické není jen uspořádání pedálů, ale i celý vzhled automobilu. „Když se na auto podíváme, tak předek nám připomíná jadernou hlavici spojenou s odtokem ve dřezu,“ popisuje náš reportér Matěj Skalický.
Wikov 35 Kapka můžete spatřit v sobotu v Praze v Bohnicích na výstavě Grand Veteran.
A pan Jiří potvrzuje, že celý návrh vycházel z padající kapky, která má nejmenší odpor vzduchu. Kapota motoru se pak otevírá do stran na dvě části, jak to bylo u starých prvorepublikových automobilů běžné.
Wikov v roce 1931 předstihl éru aerodynamických tatrovek, pětatřicítka se ale moc neujala – v Prostějově jich vyrobili jen pár kusů a na automobilku se po letech zapomnělo. Letos by oslavila 100. výročí.