Vždy jsme byli na konci světa, tak se u nás modernizace neudála, říká provozovatel muzejního nádraží
„Dát té památce duši, tak aby sloužila pro vzdělávání a ukázala, že naši předkové něco dokázali,“ přibližuje Petr Pěnička záměry spolku, který pečuje o dosud funkční nádraží a muzeum Martinice v Krkonoších. Jak funguje systém nádraží, které se pyšní unikátními starými návěstidly? „My jsme tady na hranici krajů. Pro České státní dráhy jsme tu byli vždy hrozně na konci světa a nikdy se tu neudála modernizace, která by vyměnila tento zajetý zabezpečovací systém,“ popisuje.
Související
-
Vlaková pošta voněla dobrodružstvím a romantikou. Bývalý pošťák dnes provozuje její muzeum
V 90. letech jezdil s vlakovou poštou, dnes vlastní muzeum, které právě vlakovou poštu připomíná – a to v plně vybaveném poštovním voze z roku 1985.
-
V Laosu se staví nejmodernější železnice v jihovýchodní Asii. Povede přes hory, džungli i Mekong
Laos bude mít brzy jednu z nejmodernějších železnic v celé jihovýchodní Asii. Vlak bude jezdit z jihočínské provincie Junan až do laoské metropole Vientiane.
-
Kdo může za nehody na železnicích? Tratě nejsou zabezpečené jako v 21. století, soudí strojvůdce
Nehod na železničních přejezdech ubývá. Přesto na nich už letos zemřelo o polovinu víc lidí než za stejné období vloni.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor


Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.