Vždy jsme byli na konci světa, tak se u nás modernizace neudála, říká provozovatel muzejního nádraží
„Dát té památce duši, tak aby sloužila pro vzdělávání a ukázala, že naši předkové něco dokázali,“ přibližuje Petr Pěnička záměry spolku, který pečuje o dosud funkční nádraží a muzeum Martinice v Krkonoších. Jak funguje systém nádraží, které se pyšní unikátními starými návěstidly? „My jsme tady na hranici krajů. Pro České státní dráhy jsme tu byli vždy hrozně na konci světa a nikdy se tu neudála modernizace, která by vyměnila tento zajetý zabezpečovací systém,“ popisuje.
Související
-
Vlaková pošta voněla dobrodružstvím a romantikou. Bývalý pošťák dnes provozuje její muzeum
V 90. letech jezdil s vlakovou poštou, dnes vlastní muzeum, které právě vlakovou poštu připomíná – a to v plně vybaveném poštovním voze z roku 1985.
-
V Laosu se staví nejmodernější železnice v jihovýchodní Asii. Povede přes hory, džungli i Mekong
Laos bude mít brzy jednu z nejmodernějších železnic v celé jihovýchodní Asii. Vlak bude jezdit z jihočínské provincie Junan až do laoské metropole Vientiane.
-
Kdo může za nehody na železnicích? Tratě nejsou zabezpečené jako v 21. století, soudí strojvůdce
Nehod na železničních přejezdech ubývá. Přesto na nich už letos zemřelo o polovinu víc lidí než za stejné období vloni.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.