Voliči Nerudové, Fischera a Hilšera jsou z 80 procent rozhodnuti podpořit Petra Pavla, ukazuje průzkum Medianu
Češi rozhodnou o budoucí hlavě státu ve 2. kole prezidentských voleb v pátek 27. a sobotu 28. ledna. Minulý týden přišel k urnám rekordní počet voličů, volební účast přesáhla 68 %. Podle průzkumu agentury Median by se i ve 2. kole mohly zúčastnit dvě třetiny oprávněných voličů. „Deklarovaná účast vychází okolo 82 %. Ta je vždy vyšší než skutečná, ale i ta deklarovaná účast v tomto období byla výrazně vyšší než ty předtím,“ přibližuje ředitel Medianu Přemysl Čech.
Čtěte také
„Kardinální otázka je, jak se zachovají voliči Danuše Nerudové, Pavla Fischera a Marka Hilšera. Všichni dostali doporučení, aby šli volit Petra Pavla. Podle průzkumu jsou tito voliči z velké míry, tj. skoro 80, 90 procent, rozhodnuti, že půjdou k volbám a podpoří Petra Pavla. To bude pravděpodobně důležitý faktor, který ovlivní výsledek ve druhém kole,“ říká ředitel Medianu Přemysl Čech.
V bleskovém průzkumu odpovídalo mezi 16. a 18. lednem přes tisíc respondentů starších 18 let.
Související
-
Prezidentské volby 2023
Jak probíhá prezidentská kampaň před druhým kolem prezidentských voleb a kdo má největší šance na úspěch? Sledujte s námi volbu hlavy státu.
-
Sociolog Prokop: Rozhodne účast. Když přijdou ti samí voliči, Pavel má šanci být prezident
Nebýt voličů ANO, Pavel není vítěz 1. kola. A kdyby přišli ti samí voliči i ke kolu druhému, Pavel je zřejmě novým českým prezidentem. Co dalšího sociologové zjistili?
-
Otázka dne pro prezidentské finalisty. Jak si poradí s otázkou osobností veřejného života?
Radiožurnál požádal vybrané osobnosti veřejného života, aby prezidentským kandidátům Petru Pavlovi a Andreji Babišovi (ANO)položily otázku ze svého oboru.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.