Stočený tachometr neodhalí často ani profesionálové. Laik je bez šance
Automotoklub varuje před stáčením tachometrů u ojetých vozidel. Stát podle něj pořád nedokáže čelit podvodníkům, kteří upravují počet naježděných kilometrů. Zákazníci pak za tyto vozy platí více, než je jejich cena.
Státu se podle vedení automotoklubu nedaří potírat podvody s přetáčením tachometrů. Na špatných zákonech přitom tratí zejména koncoví zákazníci. Za koupi ojetých vozů každoročně zaplatí podle odhadů motoristické organizace o miliardy korun víc, než je jejich reálná hodnota.
Cenu vozu nejvíc ovlivňuje počet najetých kilometrů. Jenže právě ten je podle automotoklubu u každého druhého auta dovozeného z ciziny upravený.
ÚAMK apeluje na přísnější zákony a databanku pro celou EU
„Pokud si laik koupí ojeté vozidlo dovezené z ciziny, nemá prakticky šanci poznat, že najeté kilometry byly stočeny,“ varuje Petr Vomáčka z ÚAMK. Přijít na to totiž činí podle něj potíže i profesionálům.
Stáčení kilometrů se přitom týká všech vozidel. Od těch nejlevnějších po ty nejdražší. „Těch drahých je ale více,“ upozorňuje Petr Vomáčka z automotoklubu.
Aut, která mají upravený počet najetých kilometrů, se v Česku každoročně prodá na 270 000, což odpovídá 45 procentům trhu.
Automotoklub proto apeluje na stát. „Apelujeme na přísnější zákony, zavedení ochrany proti přetočení tachometru ze strany výrobců, evidenci stavu kilometrů při každém servisu vozu a kilometrovou databanku pro celou Evropskou unii,“ uzavírá Petr Vomáčka.