Stát neví, kam cílit podporu ani jaké učitele má. Decentralizované školství vyžaduje víc dat, říká Prokop
25. červen 2025
Ministerstvo školství chce začít sledovat, jaké absence mají žáci v jednotlivých školách a v jednotlivých regionech. Je to dobře? Jaké údaje o školách a žácích by ministerstvo mělo mít a nemá? „Prakticky neznáme kvalitu škol, to je tragédie. Nemáme registr učitelů, takže stát, aby zjistil, jaké učitele má v terénu, musí dělat dotazníky mezi řediteli,“ nastiňuje sociolog Daniel Prokop. Proč ve školách roste podíl učitelů bez náležité kvalifikace a roste i jejich průměrný věk?
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor


Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Nejste nedotknutelní, napsal soud Rusům, po kterých Česká republika vymáhá přes 60 milionů korun
-
Slibovali zveřejnění, teď popírají jejich existenci. ‚Epsteinovy seznamy‘ rozvracejí Trumpovu základnu
-
Složka na političku a prapodivný happening: Reportér zmapoval, jak se v Praze vede skrytá kampaň
-
Otázky a odpovědi: Dva týdny po blackoutu. Příčiny se hledají u přetrženého vedení a elektrárny v Ledvicích