Stát neví, kam cílit podporu ani jaké učitele má. Decentralizované školství vyžaduje víc dat, říká Prokop

25. červen 2025

Ministerstvo školství chce začít sledovat, jaké absence mají žáci v jednotlivých školách a v jednotlivých regionech. Je to dobře? Jaké údaje o školách a žácích by ministerstvo mělo mít a nemá? „Prakticky neznáme kvalitu škol, to je tragédie. Nemáme registr učitelů, takže stát, aby zjistil, jaké učitele má v terénu, musí dělat dotazníky mezi řediteli,“ nastiňuje sociolog Daniel Prokop. Proč ve školách roste podíl učitelů bez náležité kvalifikace a roste i jejich průměrný věk?

autoři: Tomáš Pancíř , jkh
Spustit audio

Mohlo by vás zajímat

Nejposlouchanější

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.

Václav Žmolík, moderátor

ze_světa_lesních_samot.jpg

Zmizelá osada

Koupit

Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.