Speciální školy nemají kapacity. Bez krizového scénáře se situace nevyřeší, varuje ředitel
Přibývá dětí s poruchami autistického spektra nebo středně těžkou mentální retardací. Míst ve speciálních školách, kam by mohly chodit, je ale málo. Nejhorší je situace v Praze. Děti, které můžou přijmout, proto školy losují. „Letošní rok je situace zcela kritická, bez výrazného navýšení kapacity, krizového scénáře se situace nevyřeší,“ říká ředitel Mateřské a základní školy Speciální Diakonie Českobratrské církve evangelické Praha Milan Černý. Jaké je teď nejlepší řešení?
Související
-
„Vidět šťastné spokojené dítě je pro nás zázrak,“ popisuje koordinátorka SPC Jihlava Hana Vařejková
Rozhovor s Helenou Vařejkovou ze Speciálně pedagogického centra Jihlava.
-
Ministerstvo připravilo opatření k řešení problému vyčleňování romských žáků
Opatření vedoucí ke snížení podílu romských žáků ve speciálních třídách a etnicky segregovaných školách, chce ministerstvo školství prosadit v následujících dvou letech.
-
„Neuměl přijímat nadávky nebo ironii.“ Jak k autistickým dětem přistupují školy?
Děti s poruchou autistického spektra mají normální nebo nadprůměrný intelekt. Jejich místo je tedy ve standardní základní škole. Pomoc potřebují v sociální komunikaci.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.