Slovní hodnocení nesrovnává, hodnotí dítě, kam se posunulo, vysvětluje učitel Ondřej Suchan
Mladý třídní učitel Ondřej Suchan, kterého jsme sledovali půl roku, se chystá rozdávat vysvědčení, a tak sepisuje pololetní hodnocení.
„Bude to pro mě premiéra a vůbec nevím, co mám od té chvíle čekat,“ mluví Ondřej Suchan o svých dojmech z blížícího se předávání vysvědčení. Na stole mu leží štos starých vysvědčení, která si plánuje pročítat, prý pro inspiraci.
Na vysvědčení nejsou známky, jen text. „To je jedno ze specifik naší Waldorfské školy. Dítě dostane několik odstavců, v nichž se dozví, jak se mu dařilo a co by mohlo zlepšit,“ vysvětluje. Každý učitel má svůj styl, a tak slovní hodnocení není jen suché sdělení.
„Mohl jsem vidět, jak se se slovním hodnocením pracuje. Trvá to déle než napsání známek, ale je individuální, nesrovnávám dítě s ostatními, vnímám, jak se ono samo posunulo,“ říká.
„Často jsem fyzicky a psychicky s dětmi, ale i s jejich rodiči, kteří mi věří a podporují mě,“ hodnotí Ondřej Suchan. A podporu má i od ředitelky školy.