Školské odbory mění argumenty, jejich požadavky jsou nejasné, namítá ministr Bek

22. listopad 2023

Největší audioportál na českém internetu

Ministr školství Mikuláš Bek (STAN) | Foto: Zuzana Jarolímková, iROZHLAS.cz

Jsem připravený hledat cestu k tomu, aby obava o financování nepedagogů ve školách byla rozptýlena, ale žádný vyčíslený požadavek ze strany odborů nezazněl, říká Mikuláš Bek

Mateřské, základní i střední školy se dál připravují na stávku. Odbory ji vyhlásily na pondělí a ani po včerejších jednáních prý nemají důvod, proč ji rušit nebo odkládat. Kritizují, že se ministrovi školství nepodařilo na příští rok dojednat žádné peníze navíc, které by zajistily lepší financování škol. A to podle odborářů může ohrozit kvalitu vzdělávaní. „Požadavky odborů jsou nejasné a pořád se mění,“ říká ministr školství Mikuláš Bek (STAN).

Proč se jednání s odboráři nikam neposunula?

Čtěte také

Musím říct, že požadavky odborů jsou nejasné a pořád se mění, jiné věci jsou napsané v dopisech, které rozesílal předseda odborů rodičům, tam se o žádné částce nemluví, teď mluví o osmi miliardách na nějaké tiskové konferenci nebo sdělení. Každý týden se mění argumenty, jednání neprobíhá tak, že by odbory jasně řekly, co chtějí, a vláda mohla vyjednávat.

Odborům jsem vysvětlil, že vláda je připravena využít prostředky, které teď ve státním rozpočtu nejsou v kapitole ministerstva školství, ale už na konci září se vláda shodla, že bude pro změny ve školství využito čtyř miliard, které jsou v rezervě rozpočtu a budou převedeny po Novém roce, pokud nedojde k neočekávanému vývoji v bilanci evropských fondů.

Co by stávku mohlo odvrátit? Poslechněte si celý rozhovor.

autoři: Petr Král , prh

Mohlo by vás zajímat

Nejposlouchanější

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.