Rozhlas a regionální vysílání

9. květen 2014

Některé stanice ČRo, např. Radiožurnál, Vltava nebo Dvojka, vysílají celoplošně. Co to znamená? Znamená to, že v jednu chvíli uslyší stejný pořad nebo informaci některé z celoplošných stanic posluchači na celé ploše – tedy na celém území České republiky, ať poslouchají u hranic s Německem nebo na druhém konci naší země, třeba u hranic s Polskem nebo Sovenskem.

Ovšem naše Česká republika je veliká. A aby vysílání Českého rozhlasu mohlo být podrobnější a zajímavější pro obyvatele určitého kraje nebo místa, jsou tu vedle celoplošných ještě regionální stanice.

Region je území, které má nějaké společné znaky. Společným znakem může být krajina, počasí nebo i místní události a tak podobně. A regionální stanice Českého rozhlasu vysílají svůj program právě na určitém území pro posluchače, kteří tam žijí. Lidé z Pardubic a okolí se tak dozvědí, co je v jejich místě důležité, co se stalo nebo co se chystá. A právě to už nemusí zajímat někoho z Ostravy. Ten potřebuje mít informace z místa, kde bydlí on, ze svého regionu.

Takže když se např. vysílají hlavní zprávy, vysílací čas i jejich délka jsou ve všech regionech stejné, ale informace se liší podle místa, odkud se vysílá.

Regionální stanice Českého rozhlasu

A ještě jedna důležitá věc. Všechna regionální studia Českého rozhlasu jsou vzájemně propojená, takže v případě nějakého nebezpečí, ohrožení nebo problému může jedna stanice nahradit druhou a mohou se dokonce kdykoli propojit s celoplošným vysíláním. To všechno slouží k většímu bezpečí a informovanosti všech obyvatel naší republiky. Proto je dobré, že máme Český rozhlas.

To i všechno ostatní si zapište za uši.

autor: Zora Jandová
Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

jak_klara_obratila_na web.jpg

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

Koupit

Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.