Případy prvního oddělení mají novou sérii. „Korejse napsali scenáristé mylně jako zápornou postavu,“ říká o své roli Miroslav Hanuš

28. září 2022

Od září běží v České televizi nová série detektivního seriálu Případy prvního oddělení. Rozporuplnou postavu v něm hraje Miroslav Hanuš. „Dokud dělal policajtštinu, bylo to dobré. Akorát měl tu smůlu, že tak dlouho postupoval, až postoupil na místo, které nezvládá,“ popisuje postavu Korejse Hanuš. Jak se mu hrálo se zlomenými žebry? A kdy ho ve scéně museli rozmazat? Poslechněte si celý rozhovor.

Říkal jste, že natáčení třetí série bylo hezké, ale pochopila jsem, že je tam scéna, kde máte naražená žebra a Ondřej Vetchý se nemůže hnout kvůli zádům…

Ondřej měl naražená záda a já jsem na zájezdu do Bratislavy spadl, zlomil si dvě žebra a čtyři narazil. Nedalo se s tím moc vystupovat, ale musel jsem. Poprvé mě režisér – Michal Blažko – vyhodil z natáčení. Říkal mi: Hraješ hezky, normálně, ale v těch očích je jenom bolest.

V jednom obraze byl Bolek Polívka, který má málo času. Já jsem byl naražený, Ondra byl poškozený, ale museli jsme to natočit, takže jsme výjimečně jeli. Ondra mohl buď stát, anebo ležet, ale jenom na břiše. A já jsem se zase nemohl ohnout a chodil jsem hodně divně.

Přijelo pro mě auto, ale nedostal jsem se do něj, bylo moc velké. Museli poslat menší, nižší, do kterého jsem se dokázal navléknout – já jsem nenastupoval, já si to auto navlékal jako kabát.

Před televizí jsme se sjeli – já, který jsem se nemohl z auta dostat ven a Ondra, který přijel v autě po břiše. Pak jsme se vyhrabali, horko těžko jsme se převlékli, postavili jsme se před sklo ve vyšetřovací místnosti a byli vyzváni, ať se nehýbeme a nikam nechodíme. Což nás pobavilo.

Všimnu si vašich přesčasů na natáčení? Kdy ve scéně hrajete, i když máte oficiálně volno?

To je pravda, režisér mi říkal, že jsem jediný herec, kterého takhle zažil. Nechtělo se mi jít domů. Doma nikdo nebyl, holky všechny odjely někam na chalupu, tak jsem tam ještě chtěl být.

Jsem trošku hravej. Koukal jsem, že točí v mé kanceláři, tak jsem se zeptal režiséra, jestli vzadu můžu dělat nástěnku.

A to vám režiséři dovolí?

Dovolil mi to. Dělal jsem to tak, aby to nevadilo, a jenom pečlivým pozorováním jde zjistit, že Korejs vzadu dělá nástěnku. Ale když jsem to dělal podruhé, a scéna už se jela asi po páté, skriptka Martina najednou říká: Ježišmarja, on tam ten Korejs nemůže bejt, on je někde jinde mimo budovu! Tak mi režisér Peter Bebjak říkal: Ty jseš blbej, tyhle tvoje hry. Teď tě budeme muset v postprodukci rozmazat!

Korejs je poměrně nejednoznačná postava…

Já vím, že je to kladná postava. A scenáristi ho mylně napsali jako zápornou. Ale on není vůbec záporná postava. Je to poctivý policajt, který je dobrý policajt, a dokud dělal policajtštinu, bylo to dobré. Akorát měl tu smůlu, že tak dlouho postupoval, až postoupil na místo, které nezvládá. To se lidem stává. Ale on se snaží zajistit provoz, aby ostatní mohli vyšetřovat. To vůbec není snadné, a navíc je to otrava.

Za co Miroslavu Hanušovi alias Korejsovi divačka na ulici vynadala? Poslechněte si celý rozhovor.

autoři: Lucie Výborná , agf

Související