Odvolaný ředitel Národního divadla Daniel Dvořák

14. září 2006
O kom se mluví

Hezký den vážení posluchači. Jan Pokorný přeje dobrý poslech. Hostem pořadu je odvolaný ředitel Národního divadla Daniel Dvořák, dobrý den. Pane Dvořáku, uznáváte, že ministr kultury má právo jmenovat a odvolat ředitele Národního divadla?

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
To jaksi nemohu neuznat, to jest jeho samozřejmé právo a co, jediné, co je na tom smutné, že nikde nejsou stanoveny důvody, to znamená, že ministr může takto se chovat dle, zcela dle svého uvážení a může tak učinit, i když ty důvody s racionalitou souvisí velmi volně.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Vy jste si stále nepřevzal ten odvolávací dekret?

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
Já jsem si ho nepřevzal a nepřevezmu.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Proč?

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
Z toho, ono to na právní podstatě té věci nic nemění, prostě jsem odvolaný a já jsem si ho nepřevzal jaksi z mravních důvodů, protože tento postup odmítám. A tím nepřevzetím jsem toto odmítnutí těchto metod dal najevo.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Takže vy dáváte tímto nepřevzetím najevo mravní odmítnutí tohoto aktu, de facto se ale nic nemění, Daniel Dvořák přestal být ředitelem Národního divadla. Jakkoliv v Národním divadle zůstáváte.

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
No, jedna věc je odvolání z funkce a druhá věc je ukončení pracovního poměru, a to se stane za, až za tři měsíce.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Je pravda, že dočasný ředitel Národního divadla, pan Mrzena, když s vámi hovořil, tak vám nabídl možnost debatovat o vašem dalším angažmá v Národním divadle?

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
Ne. Já jsem s ním na toto téma ještě nehovořil, jenom bych to upřesnil, on není ředitel Národního divadla, on je pověřený řízením.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Pověřený, já jsem říkal dočasný, dobře terminologicky upřesníme ...

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
Ano.

Jan POKORNÝ, moderátor:
... pověřený. A kdyby se vás na tohle téma zeptal, jaká by byla odpověď Daniela Dvořáka?

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
Já nevím, co by mi nabídl, takže to, na to, to je čistě jaksi spekulativní záležitost, tak na to nemohu nijak odpovědět.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Vy jste, pane Dvořáku, na včerejší tiskové konferenci kromě jiného mluvil třeba i o finanční situaci své, kterou jste, řekněme eufeministicky, neoznačil za růžovou, co jste tím chtěl říct?

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
Teď nevím, co máte na mysli? Jako moje ...

Jan POKORNÝ, moderátor:
Mluvil jste o platu, že, že jste něco ve srovnání s vrátným, tuším, že tam bylo.

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
Ne, to bylo, to nebylo o finanční situaci, to bylo o, jak o ochraně nebo o smlouvách, které mají ředitelé příspěvkových organizací, myslím si, že to posluchače bude zajímat, že ředitelé příspěvkových organizací, což je většina takzvaných tedy státních podniků, jsou, nejsou chráněni ani zákoníkem práce, tak jako například vrátní, to znamená, můžou být jmenováni a odvoláni bez stanovení jakýchkoliv kritérií pro tento akt.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Ale to jste věděl, když jste do té funkce nastupoval.

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
Já jsem, samozřejmě to všichni, všichni víme, ale je to, je to pozoruhodné a domnívám se, že to je něco z, nad čím bychom se měli zamyslet a s čím by se mělo něco udělat.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Nechme tuto, toto téma teď stranou, vy jste měl, pane Dvořáku, signály, že se pod vámi, jak se říká, houpá židle?

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
No, tak já jsem čelil několika atakům bývalého ministra kultury Jandáka, během, vlastně již od jara, kdy poslal do Národního divadla kontrolu a ...

Jan POKORNÝ, moderátor:
Pardon, můžu přerušit. Považujete kontrolu za atak?

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
Ne, to následoval potom.

Jan POKORNÝ, moderátor:
To následoval.

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
A předpokládal jsem nebo respektive on sám se vyjádřil v tisku, že prostě nějakým způsobem, který považoval za vhodný, celou záležitost uzavřel, a tak já jsem se domníval, že už prostě ta záležitost je uzavřena a že tohle to nebezpečí nehrozí.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Přibližte mi tedy, co míníte tím: "ataky bývalého ministra"?

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
No, tak to byla různá jeho mediální vystoupení, kde všelijakým, pro něj jako herce charakteristickým, dramatickým způsobem dezinterpretoval výsledky té kontroly nebo si je účelově přizpůsoboval, a tak dále.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Proč vás neodvolal?

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
To ...

Jan POKORNÝ, moderátor:
To je otázka na něj, vím. Jak si to vykládáte vy?

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
To je otázka, to je otázka na něj, nevím, proč mě neodvolal, proč to udělal tímhle způsobem, možná, že to pro něj nakonec bylo výhodnější si nějakým způsobem zjednat mouřenína, který za něj tu špinavou práci udělá.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Tím myslíte jeho nástupce ve funkci ministra Štěpánka?

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
A to jste řekl vy.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Pane Dvořáku, není pro vás jako pro divadelníka svým způsobem až půvabně paradoxní, že vás odvolávají dva herci?

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
No, abych řekl pravdu, tak ne, protože to, že je někdo herec nebo i šířej umělec, je to teda oblast, kam patřím i já, to ještě není zárukou, že ty umělecké a lidské kvality jsou v rovnováze. Může to být různě a záleží na jednotlivých osobách.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Někteří vám mají za zlé, že jste nedostatečně oddělil, řekněme, své manažerské a umělecké aktivity. Jinými slovy, že jste ve funkci ředitele Národního divadla působil na té scéně i dál jako scénograf.

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
No, je to, já jsem se, zaprvé v čistě právní rovině jsem se nedopustil žádného prohřešku, protože umělecká a pedagogická činnost prostě nejsou nikdy v rozporu s nějakým zaměstnáním, které ten člověk jiné ještě vykonává. Jsou také chráněny autorským zákonem, to znamená nikoliv zákoníkem práce nebo některými dalšími podobnými. To je, to je jedna věc. Druhá rovina je ta etická, já jsem, domnívám se, poměrně známý a úspěšný scénograf a před příchodem do, na ředitelské místo do Národního divadla jsem pro Národní divadlo vytvořil minimálně pětadvacet scénografií. Poprvé, první jsem dělal v roce 1983. Nevidím tedy nebo neviděl jsem sebemenší důvod, proč bych měl ve své umělecké činnosti přestat, kromě Národního divadla ale jsem většinu scénografií, které jsem v této době realizoval, jsem je realizoval buď v zahraničí, nebo v některých jiných našich divadlech a navíc, a to je velmi důležité, já jsem ve svém programovém prohlášení, které bylo uznáno jako nejlepší ve výběrovém řízení, a na základě kterého jsem byl do této funkce povolán, jsem měl bod, že všichni umělečtí šéfové, které jsem si přivedl s sebou, i já sám, se hodláme ve svých profesích podílet na uměleckém profilu Národního divadla. Ten náš podíl činí asi tak deset procent z toho počtu inscenací, které se za tu dobu připravily a domnívám se, že ta míra, těch deseti procent, je jaksi, bych řekl, dostatečně kulantní, a že to, ta obviňování z toho, že, že jsme tam pracovali, jsou v tomto směru tedy lichá.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Když dovolíte, zastavím se u vašeho jmenování, respektive u vašeho vítězství ve výběrovém řízení. Jestli jsem si to dobře vyhledal, tak ministr Dostál vás jmenoval od 1. 7. 2002 původně do 30. června 2007, tedy na dobu určitou, pak ale nějaký ten čas před vypršením tohoto termínu vám bylo prodlouženo vaše angažmá bez výběrového řízení až do 30. 6. roku 2010. Proč?

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
No, důvodem bylo to, že se, ten divadelní program se připravuje s velkým předstihem a my jsme se dost, protože vlastně intendant nebo ředitel by neměl podepisovat smlouvy nebo uzavírat dohody na období, které přesahuje to jeho jmenování, tak ministr Dostál tuto situaci, protože jsme se, po řádově asi dvou letech jsme se dostali do situace, že bychom už museli podepisovat smlouvy a dělat dohody po roce 2007, tak byl postaven před problém, jak to vyřešit, mohl to vyřešit dvojím způsobem, zaprvé mi poděkovat a vypsat výběrové řízení na nového ředitele, pakliže by s mou prací nebyl spokojen a pakliže s mojí prací spokojen byl, což se také stalo, tak mi to období prodloužil. Čili to byl naprosto regulérní postup a jak tu formu, tak tu časovou distanc, ty tři roky navíc byly plně v jeho pravomoci.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Tím se dostáváme k úvodu našeho rozhovoru, kdy jsme konstatovali, že odvolat i jmenovat ředitele Národního divadla je plně v kompetenci ministra kultury. Když to řeknu trochu nadneseně, tak se zdá, alespoň mediálně, že vám zlomila vaz ta kontrolní zpráva nebo ten, ta kontrolní činnost ministerstva kultury. Vy chcete, aby ministerstvo kultury výsledky téhle kontroly zveřejnilo a veřejnost, aby sama mohla posoudit závažnost vašich případných pochybení ve vedení divadla. Když ministerstvo kultury zprávu nezveřejní, co uděláte vy?

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
Nic, protože už pro mě ...

Jan POKORNÝ, moderátor:
Vy ji nemáte?

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
... pro mě ta, pro mě ta, no, tak samozřejmě ta zpráva existuje v kopii v divadle, jsou také, kromě té zprávy samozřejmě by bylo fér, kdyby se zveřejnily i naše námitky vůči té zprávě, protože ne každý se, má schopnost se v těchhle těch věcech přesně orientovat, ale tím, že já už nejsem jaksi ředitel, tak jaksi nemohu takovéto kroky činit.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Mediálně atraktivní je určitě třeba rekonstrukce té koupelny a toalety u prezidentského apartmánu, která stála necelých devět set tisíc korun. Sám uznáváte, že je to drahé, nešlo to pořídit levněji?

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
No, nešlo, tak jděte si koupit prostě příslušné množství mramoru, příslušné množství zařizovacích předmětů ...

Jan POKORNÝ, moderátor:
Hned jak dovysíláme, půjdu.

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
... v té kvalitě, v jaké, jaké to tam je a objednejte si ty práce a my jsme na to dělali výběrové řízení, ačkoliv ze zákona jsme nemuseli, to samozřejmě se nikde, tím se nikde nešermuje, ale bylo to tak, dělali jsme na to výběrové řízení a tato varianta byla nejlevnější. Ale je to hodně peněz a bylo to drahé, ale odpovídá to plně poslání toho sociálního zařízení a jeho umístnění v historické ředitelně Národního divadla, kam chodí také mimo jiné hlavy států, a tak dále. A to zařízení, které tam bylo předtím z období socialismu, bylo průzvučné, takže dovedete si představit, jak to bylo asi zábavné, když hlava státu si potřebovala odskočit a ono zařízení bylo průzvučné, tak minimálně to teď se odstranilo.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Když odhlédneme o té, od té částky, kterou, za kterou jste pořídili rekonstrukci těchto prostor, tak hlavní výtkou je, že Národní divadlo provedlo rozsáhlou rekonstrukci sociálního zařízení se zásahem do stavebněkonstrukčních prvků bez souhlasu stanoviska orgánů památkové péče a bez rozhodnutí stavebního úřadu.

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
Ano, to souhlasí, vypadá to strašlivě, když to takhle říkáte. Skutečnost byla taková, že tam v, na té, na tom starém zařízení vznikla havárie. A bylo potřeba udělat zásadní stavební zásah, aby mohla být ta havárie odstraněna, při té příležitosti se člověk, který má na starost správu objektů, rozhodl, že už když se takzvaně do toho sáhne, tak že se ta rekonstrukce provede, kterou jsme plánovali a o to stavební povolení jsme požádali dodatečně, a také jsme ho dodatečně dostali a bylo konstatováno, že všechny práce, které tam byly provedeny, včetně použitých materiálů a těch jednotlivých prvků, a tak dále, jsou v souladu po všech stránkách technické, estetické z hlediska památkové péče, a tak dále, takže to stavební povolení, v tom stavebním povolení nejsou k tomu provedení žádné výhrady.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Máte zprávy o tom, že by na základě onoho auditu ministerstva kultury mohly hospodaření divadla šetřit další instituce, řekněme finanční úřady ...

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
Ano.

Jan POKORNÝ, moderátor:
... stavební úřady?

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
Ano, šetřil stejné období, které, které šetřilo, šetřila kontrola ministerstva kultury, tak šetřila kontrola z Finančního ředitelství hlavního města Prahy. A tato kontrola konstatovala, že účetnictví je bez závad.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Měl jsem na mysli nějaké eventuální šetření v budoucnosti.

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
No, tak samozřejmě to může nastat, a to já už bohužel nemůžu ovlivnit a já také předpokládám, že se dodatečně budou hledat různé doklady toho, proč to odvolání bylo správné. To si nenalhávejme, jsme v Česku přeci.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Očekával jste třeba, pane bývalý řediteli, že se za vás postaví pracovníci Národního divadla?

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
Já jsem nečekal, že by prostě to vyvolalo nějaké stávkové hnutí nebo něco takového dramatického.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Ne, tak umělci mají blízko k tomu, vyjádřit podporu tomu či onomu.

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
Ale podle toho, co mi, co mi říkají, když mě potkávají nebo když s nimi hovořím, tak jsou z toho kroku rozladěni nebo v, v mnoha případech i rozhořčeni, zejména z toho důvodu, musíme si uvědomit jednu věc, jedna část toho problému je moje osoba a druhá část problému je, že se čtrnáct dní po zahájení sezóny vyhazuje z divadla ředitel. A přichází nový, který přebírá divadlo v jediném dni, neví o tom provoze zhola nic, nemá zkušenost s takovouto institucí, ani jí nemůže mít, protože Národní divadlo je jedinečné, to znamená, že to všichni chápou jednak jako ohrožení provozu a jednak jako zneuctění Národního divadla, protože se s ním zachází jako se špinavým hadrem, který může popadnout do ruky, kdo si vzpomene.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Mohu namítnout, proč tedy odcházející ředitel nepomůže tomu dočasnému, nastupujícímu Janu Mrzenovi převzít to divadlo a zasvětit ho do všech zákoutí, které řízení této instituce má?

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
Pan Mrzena mě o to nepožádal. A já nevím ...

Jan POKORNÝ, moderátor:
Tak mu to nabídněte vy?

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
Já nevím, proč já bych mu měl dávat svoje knowhow. Já jsem to divadlo dovedl k výsledkům, které považuji za pozitivní a za dobré. A pan, je na panu Mrzenovi, aby dokázal, že je lepší ředitel než já a že je na místě, aby byl tam, kde je v tuto chvíli.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Neuražte se, netrucujete trochu?

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
Netrucuji, netrucuji, já svoji práci ve svých projektech, které mám rozpracovány, pokračuji, a prostě jestliže pan Mrzena mě o něco požádá a budu mu to moct splnit, tak to rád učiním.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Pane Dvořáku, v druhé polovině září, kdy měl ministr Štěpánek vyhlásit na ředitele výběrové řízení, zvažujete, že byste se přihlásil?

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
Já, záleží na situaci, na tom, jak bude výběrové řízení vypsáno, a tak dále, takže nejsem v tuto chvíli schopen na to odpovědět.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Hostem dnešního rozhovoru O kom se mluví byl odvolaný ředitel Národního divadla Daniel Dvořák, děkuju, že jste si našel čas na Radiožurnál a přeji hezký den. Na shledanou.

Daniel DVOŘÁK, odvolaný ředitel Národního divadla:
Já také děkuji a na slyšenou.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Hostem pořadu O kom se mluví byl odvolaný ředitel Národního divadla Daniel Dvořák, telefonní čísla 221552155 a 221552255 jsou od této chvíle určená vám, kdož si chcete do rádia říct nějaký názor na to, co jste v první části slyšeli. Dobrý den.

posluchač:
Dobrý den, u telefonu Sereva z města Ústí nad, nad Labem řeky, já mám jenom takovou, dvě poznámečky, jestli mi dovolíte, pane Pokorný?

Jan POKORNÝ, moderátor:
Určitě.

posluchač:
A sice, mě docela uráží, když pan odvolal, odvolaný ředitel říká, že v jeho osobě, když ho někdo odvolal prostě, tak že to údajně zahraničí považuje za balkánský přístup věci a že se budou odvracet investoři od, od nás, jo? Druhá poznámka je, nechápu teda, obrazně řečeno, jak může někdo dělat, s prominutím, luxusní koupelnu a luxusní záchod, když mu teče střechou do domu. To je všechno, děkuju.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Hezký den, na slyšenou.

posluchač:
Nashle.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Další prosím, haló.

posluchačka:
Dobrý den, Vobořilová, já spíš mám zase opačný názor, já myslím, že to Národní divadlo, že skutečně vzhledem k tý svý jako, z toho svýho znaku pro naši republiku si zaslouží, aby mělo i pořádný sociální zařízení, a že to je třeba kvalitnější, no, to jako bych považovala za správné, ale ještě jedna věc mě zajímá, proč nikdo vůbec neřešil otázku voršilek, když nám vzali vlastně právě kus Národního divadla, to bylo všem jedno. Tady se jedná jen o nějaký sociální zařízení za devět set tisíc a tadyhle, že jsme přišli o kus Národního divadla, to je všem jedno, a že jsme také právně přišli o Hradčany, teď myslím o Chrám svatého Víta, to je taky všem jedno, no, tak já nerozumím, proč se tady bavíme jenom o nějakým sociálním zařízení pro Národní divadlo.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Dlužno podotknout, že toto téma bylo opravdu subtématem v našem patnáctiminutovém rozhovoru ...

posluchačka:
Ano.

Jan POKORNÝ, moderátor:
... s panem Dvořákem. Dobře.

posluchačka:
Jenom, jenom ještě, prosím vás, pane Pokorný.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Když dovolíte, čekají ještě další, další posluchači.

posluchačka:
Ano, jenom jednu větu, kdyby tohle to, o tohle to přišli zásluhou komunistů, tak to byste rozjeli akci, že jo? Na shledanou.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Na shledanou. Dobrý den.

posluchač:
Dobrý den.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Posloucháme vás.

posluchač:
No, tady je Rejl, dobrý den. Já bych chtěl říct panu řediteli, jestliže si myslí, že on je ojedinělej, a jestliže si myslí, že celej provoz visí na něm, tak je skutečně špatným manažerem, poněvadž dobrý manažer je takovej, kterej i když odejde na čtrnáct dní, tak instituce musí fungovat dál. Pokud se chová jako primadona, pak skutečně na svým místě nemá co dělat, na shledanou.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Děkujeme za názor. Haló, tady je Radiožurnál, pořad O kom se mluví.

posluchač:
Dobrý den, Strejc, Praha 4.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Dobrý den.

posluchač:
Dobrý den, pane Pokorný, tudle mě označili na Radiožurnálu za zapšklého člověka, když jsem řekl, že jsme tady přišli o tisíc pět set miliard za, v devadesátých letech, chci to znova opakovat, protože se necítím zapšklej. A je mi hrozně úsměvné, že tady devět set tisíc, který by mělo prostě reprezentovat Národní divadlo v sociální oblasti, že se z toho dělá takovej humbuk a odvolával se člověk, člověkem, který podporoval stranu, která to tady všechno zavinila, děkuju moc, na shledanou.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Na slyšenou. Haló, máte slovo.

posluchač:
Dobrý den, Jarda Praha. Já bych měl takovejdle názor, mě tam udivuje jedna věc, smlouva na dobu určitou, pokavad vím, v osmdesátým devátým nebo v devadesátým roce se zákon na dobu určitou zrušil, spousta lidí přišlo třeba o podnikový byty, a tak dále. A dneska se běžně již zase používá zákon na dobu určitou, to je jedna věc, tady je nějakej chaos vůbec v zákonech, každej si prostě dělá, co chce. Další věc jsem chtěl říci, s dělníkem si nebo se zaměstnancem se nikdo nebaví, dostane výpověď a vypadne a jde. A tady paní Benešová, státní zástupkyně, kdejakej pan ředitel, když má dostat výpověď nebo bejt odvolanej, tak jsou problémy, a to ještě dostávají nehorázný odstupný, prostě tady je to postavený všechno na hlavu, tenhle, tady prostě ten systém toho právního státu prostě nefunguje nějak, mezi normálníma lidma a manažerama a vedoucíma pracovníkama.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Dobře.

posluchač:
Prosím vás, kdy už tady někdo konečně udělá pořádek v těchhle zákonech?

Jan POKORNÝ, moderátor:
My vám děkujeme za názor. Haló a předposlední telefonát.

posluchač:
Haló, pane Pokorný, tady Jan Navrátil Nové Město pod Smrkem. Já bych měl takovou malou poznámečku. Paní Brožová je odvolaná prezidentem přesně podle zákona, Ústavní soud se tím zabejvá skoro rok, budou se kvůli tomu měnit zákony, protože ta si postavila hlavu a nikdo jí z toho místa nesundá. Tady ředitel má spoustu argumentů v ruce a pomalu se mu nasazuje psí hlava. Já do toho nevidím a je mi úplně jedno, kdo tam bude sedět, hlavně když to povede dobře, ale ten nepoměr, jeden může se ozvat a táhnout to až k Ústavnímu soudu a druhej prostě musí vypadnout a nemá v podstatě nikde zastání ani v médiích, to mi připadá takový nějaký trošku divný. Na shledanou.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Děkujeme, hezký den. A poslední telefonický názor.

posluchač:
Dobrý den, tady Sejkora u telefonu. Já jsem chtěl taky se zmínit o tom odvolání, což si myslím, že v dnešní době v jakýkoliv vysoký funkci musí ten manažer předpokládat, že, když byl jmenován, že bude odvolanej, to mně přijde naprosto samozřejmý a nemíním, že by se, nemyslím, že by se kvůli tomu měla měnit legislativa nebo cokoliv podobnýho, je to, je to naprosto běžná záležitost a vidím, že ten člověk je velice ukřivděnej a prožívá to krutě, což mně přijde normální, ale, ale pakliže je to manažer na takový funkci, tak by to měl brát jako samozřejmost. Jako věc, se kterou musí počítat.

Jan POKORNÝ, moderátor:
Dobře, děkujeme za váš názor, a také přejeme hezký den. A to byl poslední telefonát v dalším vydání pořadu O kom se mluví, kde byl tentokrát hostem odvolaný ředitel Národního divadla Daniel Dvořák. Hodiny ukazují za čtyři minuty třináct hodin. Třináctá hodina, to je na Radiožurnálu čas pro čerstvou zpravodajskou relaci a po ní bude následovat motoristický magazín Motožurnál. Jan Pokorný děkuje za pozornost a přeje dobrý poslech u dalších programů.

Autorizovaným dodavatelem doslovných elektronických přepisů pořadů Českého rozhlasu je NEWTON I.T., s.r.o. Texty neprocházejí korekturou.

autor: jap
Spustit audio

Více z pořadu