Nebojte se reklamovat vyúčtování u operátora, někteří už uspěli

Automatické účtování poplatků za data nad rámec tarifu je nezákonné. Potvrdil to Český telekomunikační úřad. Společnost Vodafone tak musí vrátit zákazníkovi peníze, které za mobilní internet zaplatil navíc.

Spotřebitelské centrum dTest se obrátilo na Český telekomunikační úřad se stížností na společnost Vodafone. Ta automaticky účtovala zákazníkům poplatky za obnovení vyčerpaných dat, aniž by s tím předem souhlasili. Jak spor dál pokračoval, vysvětluje právník dTestu Miloš Borovička:

  • Operátor Vodafone musí vrátit peníze zákazníkovi za neoprávněně účtovaný internet. Jak reklamovat špatné účtované služby od operátorů? Odpoví Barbora
    Kladivová.
    " style="">
    Operátor Vodafone musí vrátit peníze zákazníkovi za neoprávněně účtovaný internet. Jak reklamovat špatné účtované služby od operátorů? Odpoví Barbora
    Kladivová.
    " style="">
    Operátor Vodafone musí vrátit peníze zákazníkovi za neoprávněně účtovaný internet. Jak reklamovat špatné účtované služby od operátorů? Odpoví Barbora
    Kladivová.
0:00
/
2:09

„Reklamoval jsem vyúčtování, na kterém byla neoprávněná platba. Vodafone reklamaci zamítl. Jako každý spotřebitel mám právo na podání námitky proti vyřízení reklamace. Námitce ČTÚ vyhověl, Vodafone se odvolal a v takzvaném rozkladovém řízení ČTÚ verdikt potvrdil.“

Český telekomunikační úřad se tak postavil na stranu klienta a nařídil částku za datový balíček vrátit. Šlo o 98 korun. Jakou kompenzaci za automatické naúčtování internetu v mobilu nabídla společnost Vodafone, už říká její mluvčí, Markéta Kuklová:


Do dvou měsíců od chvíle, kdy dostanu vyúčtování, mohu reklamovat částku s tím, že s ní nesouhlasím. Pokud s touto reklamací u operátora neuspěji, tak mám právo do jednoho měsíce podat námitku proti vyřízení reklamace k ČTÚ a úřad o tomto sporu s definitivní platností rozhodne. Martin Drtina, mluvčí ČTÚ, popisuje postup reklamace

„Zákazníkům, kteří s cenou dokoupených dat nesouhlasili, jsme cenu dat kompenzovali. Zákazníkům jsme také při změně dali možnost i ukončit spolupráci s Vodafonem bez sankce.“

Nejčastěji si zákazníci stěžují na společnost O2. Na tohoto operátora přišla na Český telekomunikační úřad ve druhém čtvrtletí letošního roku pětina všech stížností – konkrétně 437. Na druhém místě je společnost T-Mobile a na třetím Vodafone.

autoři: bkl , jpr