Konec odporně hlasitého chroupání. Chipsy pro ženy půjde konzumovat i potichu

Chipsy (ilustr. obr.)
Chipsy (ilustr. obr.)
0:00
/
0:00

Ženy potřebují úplně jiné chipsy než muži. K takovému závěru došli marketingoví experti ve společnosti PepsiCo a chystají takové, které mohou ženy jíst na veřejnosti, aniž by se společensky znemožnily. Chipsy pro ženy se budou lišit hned v několika věcech.

„Když se podíváte hlavně na mladé muže, jak jedí chipsy, s potěšením si olizují prsty. Když dosáhnou dna sáčku, nasypou si rozpadlé kousíčky do pusy, protože nechtějí přijít ani o malou část té chuti. Ženy by rády dělaly to samé, ale nedělají. Nechtějí na veřejnosti hlasitě křoupat, olizovat si prsty a sypat si drobky do úst."

Tak uvedla šéfka společnosti PepsiCo nový výrobek tortilla chipsy Doritos pro ženy v rozhovoru pro americký veřejnoprávní program Freakonomics Radio. Nové chipsy budou podle ní nejen méně hlučné, ale nebudou také tolik špinit prsty a budou se vyrábět v balení, které se pohodlně vejde do dámské kabelky.

Ředitelka druhé největší potravinářské firmy světa Indra Nooyi říká, že ženy a muži jedí chipsy prostě jinak. Otázkou je, do jaké míry ženy svůj názor na chipsy projevují na veřejnosti pravdivě. Je možné, ocitnou-li se samy doma, že s gustem sáhnou po „balení pro muže“ a užijí si rámus chroupání a upatlané prsty až do dna sáčku. Ne náhodou je typický zvuk chroupání chipsů průvodním prvkem každé reklamy na šíleně nezdravé a šíleně oblíbené brambůrky.

Faktem ale je, že Doritos už na Twitreru zaujaly přes sto tisíc lidí. Většina ohlasů, ale není úplně příznivá. Lidé buď plán kritizují jako sexistický, nebo si z něj dělají legraci. Jedna Londýňanka třeba napsala, že si celý život nemohla dát svačinu, protože „všechno bylo tak pánské a velké.“ Pisatel ze San Francisca zase poukázal na to, že třeba výrobci šampónů a mýdel už léta dělají v podstatě totéž, když dávají stejné nebo podobné věci ženám a mužům do různých obalů.