Jak rovná musí být mrkev? Ročně se vyhodí až 20 % jídla kvůli vzhledu
Vyhazujeme jídlo ne proto, že by bylo zkažené nebo nekvalitní, jen nevypadá hezky. Myslíte, že u běžných surovin vzhled nehraje roli? To se snaží obchodním řetězcům vysvětlit i nová kampaň Zachraň jídlo.
Odchodníci tvrdí, že zákazníci nejsou na křivé mrkve nebo šišaté brambory připraveni. Přitom odchylky od „ideálního“ vzhledu jsou často minimální a chuť i výživová hodnota je stejná. Kampaň upozorňuje i na možné alternativy nakládání s jídlem, například australský supermarket, kde „ťuknuté“ ovoce dávají dětem zdarma.
Nejposlouchanější
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Trump uzavřel obchodní dohodu s Bruselem. Cla na dovoz z Evropské unie vzrostou na 15 procent
-
Na jihozápadě Německa vykolejil vlak. Při neštěstí zahynulo několik lidí, větší počet jich utrpěl zranění
-
ŽIVĚ: Fotbalisté Sparty hrají s Mladou Boleslaví 2:2. Radiožurnál Sport vysílá přímý přenos
-
ANO i Spolu si v novém volebním modelu polepšily. Do Sněmovny by neprošli Motoristé a Přísaha